Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از صادرات قابل توجه بخش تعاونی های استان با صادرات 100 میلیون دلاری در سال 99 و 7 میلیون دلاری در 4 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در  هرمزگان،  هادی ابراهیمی در رابطه تشریح وضعیت تعاونی های استان هرمزگان اظهار داشت: تعداد کل تعاونی ها در استان هرمزگان 2 هزار و 994 واحد است که در این تعاونی ها 14 رشته شامل تعاونی های اعتبار، تامین نیاز تولید کنندگان ، چند منظوره،حمل و نقل، خدمات، سهام عدالت، صنعتی، عمرانی، فرش دستباف، مسکن، معدنی، و کشاورزی فعال هستند و خدمات ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در تعاونی های استان یک میلیون و 416 هزار و 668 نفر عضو هستند و 77 هزار و 846 نفر اشتغال در این مجموعه ها ایجاد شده است همچنین تعاونی های استان هرمزگان 3/2 درصد کل تعاونی های کشور را تشکیل می دهند، که بیشترین تعاونی ها مربوط به شهرستان بندرعباس با هزار و 12 تعاونی است.

 

ابراهیمی بیان کرد: یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های اجرایی مدیریت تعاون در سال 1400 ، اتمام و تعیین تکلیف برای واحد های مسکونی شرکت های تعاونی مسکن مهر است، که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری آن ها را آماده تحویل برای مالکین کنیم.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان،عنوان کرد : در بحث صادرات غیر نفتی تعاونی های استان هرمزگان در سال 1399 قریب به 105 میلیون دلار صادرات انجام دادند که شامل کالا هایی چون سنگ گچ ، تره بار، ماهی ،گچ دانه بندی شده می شود که به کشور های امارت، هند،عراق، تایلند و سریلانکا صادر شده است.

 

وی، تصریح کرد: بخش تعاون ظرفیت عظیمی را جهت توسعه پیش روی استان هرمزگان قرار می دهد و اجرای طرح های تعاونی توسعه اتحادیه های مربوط به فعالیت های صنعتی،دریایی و شیلاتی، تشکیل تعاونی های تسهیلگران و تشکیل تعاونی هایی با فعالیت های پیشرو اقتصادی در منطقه جاسک می تواند آینده ای روشن برای منطقه رقم خواهد زد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: تعاونی های استان هرمزگان موفق شده اند در 4 ماهه نخست سال 1400 بیش از 7 میلیون دلار صادرات را به ثبت برسانند که گام موثری در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعاونی ها بیش از 7 میلیون دلار سهم صادرات مديركل تعاون كار و رفاه اجتماعی تعاونی های استان هرمزگان تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران