Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی یحیایی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد صنفی استان سمنان اظهار کرد: در پنج ماه نخست امسال و در قالب طرح‌های مختلف نظارتی افزون بر ۲۷ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در سطح استان انجام گرفته که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بازرسی‌ها با هدف پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام گرفته که تعداد دو هزار و ۷۳۹ مورد تخلف از واحدهای صنفی متخلف ثبت و محرز شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام‌ شده، تعداد دو هزار و ۴۵۶ مورد پرونده تخلف تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق ... به ارزش ریالی بالغ‌بر ۳۴۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال کشف که در مقایسه با سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

یحیایی خاطرنشان کرد: رصد و پایش مستمر بازار، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر توزیع کالا و نحوه عرضه خدمات به جهت امیدآفرینی و اعتمادبخشی و رفع دغدغه‌های مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان صمت است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان بازرسی صنعت تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد، در این نشست رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به روند مطلوب فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج 1403 اعلام کرد که رقم طلب برای 74 هزار زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است.  

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت عملیات ثبت نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام دانست و افزود: دریافت رقم طلب بیش از ده هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و بدنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد درباره برنامه ریزی اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی دراین خصوص انجام شده است و انتظار می رود که پس از عملیات حج 1403 با توجه به زیر ساخت های پیش بینی شده از بیست ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

در ادامه این جلسه طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درباره هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال داروها و تجهیزات مورد نیاز در حج 1403 گزارش داد و ایمان شمسایی معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج اعلام کرد که با موافقت بانک مرکزی هر یک از زئران حج 1403 می توانند مبلغ 500 یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشورمعرفی می شود دریافت کنند.

وی افزود: این مبلغ درسهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

پایان بخش این جلسه گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج در خصوص سامانه جامع حج، عمره و عتبات بود و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بر لزوم اخذ و توجه به نظرات تمامی دست اندرکاران مرتبط با این حوزه ها در تدوین نهایی سامانه مذکور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • مهر و موم واحد‌های صنفی متخلف در رودسر
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان