Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در نخستین گام از بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم می‌روند که این دیدار روز ۱۱ شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. این بیست و هشتمین باری است که تیم‌های ملی دو کشور با یکدیگر دیدار می‌کنند.

سوابق دیدارهای دو تیم ایران و سوریه به ۳۸ سال پیش باز می‌گردد و دو تیم در این مدت ۲۸ بار در تورنمنت‌های مختلف به مصاف هم رفته‌اند که اکثر این دیدارها با پیروزی تیم ملی ایران به پایان رسیده و آمارها به شدت به سود ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها شکست ایران در ۳۸ سال
در این مدت سوریه تنها یکبار به پیروزی رسیده که از آن ۳۸ سال می‌گذرد و پس از آن سوری‌ها هرگز طعم پیروزی مقابل تیم ملی ایران را نچشیده‌اند. تنها پیروزی سوریه مقابل ایران به دومین دیدار دو تیم باز می گردد که در سال ۱۳۵۲ انجام شد. دیداری که در چارچوب انتخابی مسابقات جام جهانی ۱۹۷۴ و در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد و سوریه با یک گل تیم ملی ایران را در تهران شکست داد.

اولین پیروزی ایران و اولین گلزن به سوریه
نخستین دیدار دو تیم نیز بازی رفت همین دیدار بود که ملی پوشان کشورمان با نتیجه یک بر صفر پیروز شدند و این بازی هم در تهران و در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد. در این بازی اکبر کارگرجم مدافع میانی تیم ملی ایران در دقیقه ۸۳ دروازه سوریه را باز کرد تا نام وی به عنوان نخستین گلزن در تاریخ تقابل‌های دو تیم ثبت شود.

آخرین دیدار دو تیم که دیداری تدارکاتی و دوستانه بود، با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید. این بازی که در ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شد با گل‌های محمد حسین کنعانی زادگان، سردار آزمون و کریم انصاری فرد به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

۲۶ بازی رسمی و ۲ دوستانه
همه دیدارهای ایران سوریه در ۴ تورنمنت بعلاوه دیدارهای دوستانه انجام شده است. دو تیم مقدماتی جام‌های جهانی، مقدماتی جام‌های ملت‌های آسیا، قهرمانی غرب آسیا و جام ملت‌های آسیا با یکدیگر دیدار داشته‌اند، که تنها ۲ دیدار از این ۲۸ دیدار دوستانه و سایر آنها رسمی بوده است. در هر دو دیدار دوستانه نیز تیم ملی ایران به پیروزی رسیده است.

در ۲۸ تقابل دو تیم ایران با ۱۶ پیروزی تیم برتر بوده است. ۱۱ بار دیدارهای دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده و سوریه تنها یکبار موفق به پیروزی در این بازی‌ها شده است. در این دیدارها ایران ۴۶ و سوریه ۱۵ بار به گل رسیده‌اند.

علی دایی بهترین گلزن ایران به سوریه
علی دایی با به ثمر رساندن ۴ گل با پیراهن تیم ملی ایران مقابل سوریه، بهترین گلزن در تقابل‌های دو تیم است و پس از او مهدی طارمی، سردار آزمون، جواد نکونام، آرش برهانی، علی کریمی و حمید علیدوستی با ۳ گل قرار دارند. طارمی و آزمون هر کدام در صورت زدن گل به سوریه، به رکورد علی دایی رسیده و در صورت زدن بیشتر از یک گل در دو بازی رفت و برگشت این رکورد را از علی دایی خواهند گرفت.

در بین بازیکنان کنونی تیم ملی کشورمان به جز طارمی و سردار آزمون که سابقه زدن ۳ گل به سوریه را دارند، کریم انصاری فرد، محمد حسین کنعانی زادگان و علیرضا جهانبخش دیگر نفراتی هستند که در بازی‌های قبلی موفق به گلزنی به سوریه شده بودند.

ایران برای هفدهمین پیروزی
بیست و نهمین دیدار دو تیم ایران و سوریه در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که این دیدار از ساعت ۲۰:۳۰ پنجشنبه ۱۱ شهریور به میزبانی ایران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. تیم ملی ایران در صورت پیروزی در این دیدار، برای هفدهمین بار موفق به شکست تیم ملی سوریه شده و می‌تواند کارش را در این مرحله از مسابقات با پیروزی خانگی آغاز کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال سوریه فوتبال مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی ایران دیدار دو تیم دو تیم علی دایی ۳۸ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان

 قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات سی‌وهشتمین دوره جام حذفی در محل سازمان لیگ برگزار شد و تیم‌ها به شرح زیر رقبای خود را شناختند. (نام تیم‌های میزبان ابتدا آمده است)

بازی شماره ۱: تراکتور تبریز - مس رفسنجان

بازی شماره ۲: چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک

بازی شماره ۳: گل‌گهر سیرجان - هوادار تهران

بازی شماره ۴: سپاهان اصفهان - ملوان انزلی

در مرحله نیمه نهایی برنده بازی شماره یک با برنده بازی شماره دو دیدار می‌کند و برنده دیدار شماره ۳ رودرروی برنده مسابقه شماره ۴ می‌رود.

برنامه مسابقات اعلام نشده، اما از ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت به عنوان زمان برگزاری مرحله یک چهارم نهایی نام برده شده و مرحله نیمه نهایی ۲۴ و ۲۵ خرداد برگزار خواهد شد. قرار است دیدار نهایی نیز ۳۰ خرداد انجام شود.

دیگر خبرها

  • ائتلاف سرخابی‌های تراکتور علیه استقلال/ پرسپولیس برمی‌گردد؟
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور
  • ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی لیگ بسکتبال برگشت/ جبران شکست مقابل طبیعت
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی