Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد.

محمد راستاد، مدیر‌عامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص میزان موجودی فعلی کالاهای اساسی در بنادر کشور اظهار داشت: میزان موجودی فعلی کالاهای اساسی در بنادر؛ بیش از 4 میلیون تن است که  تناژ کلی کالای اساسی که از ابتدای سال تاکنون از بنادر کشور خارج شده 11٫4 میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کل موجودی در انبارها و در کشتی‌های در حال تخلیه کنار اسکله و لنگرگاه 6 میلیون تن است که با ظرفیت نگهداری کالا برابری می‌کند.

راستاد با اشاره به اهمیت بندر امام خمینی(ره) گفت: در مردادماه امسال در مجموع کالای تخلیه شده از کشتی‌ها در این بندر حدود یک میلیون و 500 هزار تن بوده که میانگین روزانه آن 46 هزار و 750 تن و میانگین خروج از بنادر با کامیون و ریل نیز 52 هزار و 799 تن است که خوشبختانه خروجی از ورودی بیشتر بوده است و همچنین میانگین کامیونی که در مردادماه به بنادر وارد شدند روزانه 2 هزار و 45 دستگاه و میانگین واگن نیز 91 واگن بوده است.

وی افزود: در چند روز ابتدای شهریورماه عملکرد بالایی داشتیم و در مجموع؛ میانگین روزانه تخلیه از کشتی 48 هزار و 320 تن و خروج از بندر 63 هزار و 124 تن بوده و میانگین روزانه تردد کامیون 2 هزار 453 دستگاه و واگن نیز 92 دستگاه محاسبه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:  در حال حاضر موجودی کالاهای اساسی عمدتا در بندر امام خمینی‌(ره) با بیش از 3٫2 میلیون تن بوده و مجموع کشتی‌هایی که در حال تخلیه در بنادر هستند 18 فروند بوده که از این میزان 10 فروند در بندر امام خمینی است .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین 24 فروند کشتی نیز در لنگرگاه‌ها (با یک میلیون و 300 هزار تن محموله) در انتظار تخلیه هستند که طبیعی‌‌ است میزان خروج از بنادر افزایش پیدا کند./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اساسی در بنادر کالای اساسی میلیون تن تن بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس

مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک سوار بر یک کشتی قدیمی راهی فرانسه شد.

به گزارش ایسنا، مشعل سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در یونان روشن و 11 روز در سراسر یونان حمل شد. روز گذشته مشعل المپیک به مسئولان کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس تحویل داده شد.

مشعل المپیک دقایقی پیش سوار بر یک کشتی قدیمی سفر خود را به سمت فرانسه آغاز کرد. این کشتی در ماه می وارد بندر مارسی می‌شود و سپس در سراسر فرانسه حمل خواهد شد تا در نهایت وارد پاریس میزبان بازی‌های المپیک شود.

کشتی «بلم» که تنها چند هفته پس از بازی‌های ۱۸۹۶ آتن به آب انداخته شد، سفرش را به مقصد فرانسه و شهر پاریس، میزبان آتی بازی‌های المپیک، آغاز کرد. در این کشتی پرچم کشورهای شرکت کننده در المپیک نیز نصب شده است.

مشعل المپیک هشتم می (۱۹ اردیبهشت) به بندر مارسی می‌رسد. انتظار می‌رود جمعیتی متشکل از 150 هزار نفر  برای دیدن مشعل المپیک بیایند.

کشتی حامل مشعل المپیک 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد