Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از کارشناسان حوزه ناباروری معتقدند برای حل معضل بیش از ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کنار حل مشکلات بیمه‌ای باید ظرفیت پذیرش فلوشیپ‌های نازایی، راه‌اندازی و تجهیز مراکز درمان ناباروری جدید افزایش یابد.

خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: در چند سال اخیر، موضوع درمان ناباروری به یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان اجتماعی بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، اولین مطالبه اجتماعی در خصوص پوشش بیمه‌ای خدمات نازایی شکل گرفت.

مسئله حمایت بیمه‌ای ناباروری ابتدا در مجلس دهم مطرح شد و سرانجام در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس یازدهم با نظر نمایندگان به تصویب رسید.

پس از این مصوبه، هیئت وزیران در جلسه ۲۴ مرداد ماه سال جاری به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و تأیید شورایعالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور - مصوب سال ۱۳۹۵- تصویب کرد.

طی این مصوبه که از سوی محمد مخبر، معاون‌اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد؛ قرار است برای تسهیل فرآیند درمان ناباروری، اقدامات ذیل انجام شود:

۱ - خدمات نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار می‌گیرد.

۲- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است استاندارد‌های ارایه خدمات مذکور را تدوین و ابلاغ نماید.

۳- دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور مکلف است دستورالعمل خرید راهبردی خدمات موضوع این تصویب‌نامه را ابلاغ نماید.

۴ - بار مالی مورد نیاز برای اجرای این تصویب‌نامه از محل منابع مرتبط با ارایه خدمات نازایی و ناباروری در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأمین و به سازمان‌های بیمه‌گر پایه انتقال یابد.

با وجود این بسیاری از کارشناسان حوزه ناباروری معتقدند، هرچند پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری در قدم اول، اقدام موثری محسوب می‌شود؛ اما برای حل معضل بیش از ۳.۵ میلیون زوج نابارور ضرورت دارد ضمن افزایش ظرفیت فلوشیپ‌های نازایی، مراکز درمان ناباروری جدید راه‌اندازی شود؛ زیرا به دلیل پراکندگی نامتناسب مراکز درمان ناباروری در اکثر مناطق کشور امکان پیگیری روند درمان ناباروری ممکن نیست. در نتیجه زوجین نابارور ناچار هستند برای استفاده از خدمات درمان ناباروری به نواحی مرکزی کشور مراجعه کنند و در این صورت هزینه‌های ایاب و ذهاب و هتلینگ، به مانعی دیگر پیش پایشان تبدیل خواهد شد!

کمبود مراکز ارائه خدمات درمانی در حوزه ناباروری نعضلی است که باید در کنار ارائه خدمات بیمه‌ای به خانواده‌های نابارور مورد توجه جدی قرار بگیرد، بنابراین انتظار می‌رود دولت سیزدهم برای حل اساسی موضوع درمان ناباروری، در اسرع وقت اقدامات شایسته‌ای نظیر افزایش ظرفیت فلوشیپ نازایی و تاسیس و تجهیز مراکز درمان ناباروری را عملیاتی و اجرا کند.

بیشتر بخوانید: خطر «ناباروری ثانویه» در کمین زوج‌های ایرانی!

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ناباروری بیمه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ناباروری بیمه مراکز درمان ناباروری خدمات نازایی پوشش بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وزیر بهداشت گفت: رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن 7 سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می‌‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد. 

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در 7 سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن 7 سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید.  این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند. 

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت