Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@19:01:43 GMT

گونه جدید ویروس کرونا به نام «مو» شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۱۶۳۲

گونه جدید ویروس کرونا به نام «مو» شناسایی شد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد پایش نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام «مو» (Mu) را آغاز کرده است که برای اولین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد پایش نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام «مو» (Mu) را آغاز کرده است که برای اولین بار در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در هفته‌نامه همه‌گیرشناسی خود با موضوع همه‌گیری کووید 19 نوشته است که سویه جدید ویروس کرونا با نام علمی « 1.601 B» به عنوان «سویه بعدی» ویروس کرونا طبقه بندی شده است.

سازمان جهانی بهداشت تصریح کرده که این سویه دارای جهش‌هایی است که می‌تواند خطر مقاومت در برابر واکسن یا اصطلاحاً «فرار ایمنی» داشته باشد و تأکید می‌کند که برای درک بهتر ویژگی‌های آن به مطالعات بیشتری نیاز است.

سازمان جهانی بهداشت سویه‌های خاص یا سویه‌هایی را که باید پایش و پیگیری شوند، با حروف الفبای یونانی نامگذاری می‌کند تا همگان بتوانند نام آن را به راحتی تلفظ کنند و همچنین از کاربرد نام کشورها و هرگونه اتهام زدن به کشور خاصی نیز جلوگیری شود.

زنان باردار کدام واکسن کرونا را تزریق کنند؟واردات 40 تا 50 میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان مهرماه/ برنامه‌ریزی برای اتمام واکسیناسیون در دهه فجرآغاز واکسیناسیون نانوایان، هتلداران و شاغلان فروشگاه‌های زنجیره‌ای از مهرماه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا واکسن کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض

ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: برداشت بی‌رویه گیاهان دارویی بومی توسط افراد بومی و غیر بومی در استان ایلام، وجود برخی از این گیاهان را در انقراض قرار داده است.

«علی فرضی‌نژاد» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حدود ۱۰۰۰ گونه گیاه دارویی شناخته شده کشور ۳۵۰ گونه در استان ایلام وجود دارد که در هر منطقه از طبیعت استان بسته به شرایط آب و هوایی و خاک رشد می‌کنند و مردم برای مصارف درمانی و همچنین برخی صرفه اقتصادی و فروش، به برداشت آن‌ها مبادرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی، داروخانه کوچک طبیعت محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برداشت بی‌رویه و بهره‌برداری غیراصولی به‌واسطه عدم شناخت از نحوه برداشت این گیاهان، آن‌ها را در خطر انقراض قرار داده است.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام افزود: کنگر، پاقازه، ترگ، پیچگ و ونگی و ازبوه، تشنه‌داری بلاورو گیاهانی هستند که بیشترین استفاده را دارند و بیشترین خطر متوجه این گیاهان است.

فرضی‌نژاد گفت: برای پیشگیری از انقراض این گیاهان باید سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی کشور و استان در خصوص ممنوعیت‌ها و میزان برداشت گیاهان دارویی را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حفاظت، احیا و توسعه گیاهان دارویی کار منابع طبیعی استان است عنوان کرد: سازمان منابع طبیعی به تنهایی از عهده این مهم برنمی‌آید و باید همه مردم و بهره‌برداران برای این کار آموزش ببینند تا این این گیاهان برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد