Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان اظهار داشت که تلاش‌های برای صلح و مذاکره تاکنون برای حل مسئله پنجشیر نتیجه‌ای نداشته است، مردم این ولایت باید مانع جنگ طالبان شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» در پیامی خطاب به مردم پنجشیر با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان گفت: قیام مردم سبب شکست دشمن و آزادی افغانستان از اشغال شد که این افتخار بزرگی برای همه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که تمام افتخارات متعلق به مردم است و اکنون نیز که آرامش حاکم شده است مردم پنجشیر نیز نباید مشکلی داشته باشند. ما کوشش‌های زیادی کردیم تا موضوع از مسیر تفاهم و به صورت مسالمت آمیز حل شود.

متقی خاطرنشان کرد که دیدارهای متعددی با علما و مسئولان پنجشیر داشتیم و تاکنون نتیجه‌ای نداشته است  با این حال، تلاش و کوشش ما برای جلوگیری از جنگ و و بروز مشکلات برای مردم رنجدیده این ولایت ادامه دارد.

رئیس کمیسیون دعوت و ارشاد طالبان برای تأیید اظهاراتش مبنی بر وجود آرامش و امنیت در مناطق تحت تصرف این گروه در افغانستان از مردم پنجشیر خواست تا از دیگر هموطنان خودشان در کابل، پروان، کاپیسا، هرات، مزار شریف درباره عفو عمومی و اوضاع مراکز تحت کنترل طالبان بپرسند.

منصور: گفت‌وگوها برای یافتن راه حل سیاسی مسئله «پنجشیر» ادامه می‌یابدمنصور: گفت‌وگوها برای یافتن راه حل سیاسی مسئله «پنجشیر» ادامه می‌یابداعزام هیئت طالبان برای حل مسالمت‌آمیز مسئله پنجشیر

تلگراف: «پنجشیر» برای توافق با طالبان آماده می‌شود

طالبان: تلاش‌ها برای حل مسالمت‌آمیز مسئله پنجشیر ادامه دارد

وی ادامه داد:  برخی افراد در داخل پنجشیر قصد ندارند موضوع را از طریق تفاهم و مذاکره حل کنند و دنبال افروختن آتش جنگ هستند بنابراین مردم این ولایت مانع کسانی شوند که برای جنگ تلاش می‌کنند.

امیرخان متقی همچنین گفت که من یک بار دیگر به نمایندگی از امارت اسلامی افغانستان به شما پیام می‌دهم که افغانستان خانه همه مردم این کشور است و به همه تعلق داشته و جان و مال و آبرو و عزت مردم در این کشور محفوظ خواهد شد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • دشمن در تلاش است موضوع حجاب را به مسئله امنیتی تبدیل کند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل