Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ دوم پاسدار« محسن کریمی »روز چهارشنبه در نشست ستاد عالی تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی، افزود: توجه به امر پژوهش در حوزه دفاع مقدس ضروری است و نتیجه اقدامات پژوهشی باید جریان ساز باشد.

وی، خدا باوری، خودباوری و توانمندسازی را از مهمترین برکات دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این سه مولفه در مدت حیات با عزت اتقلاب اسلامی  توانسته ملت را به پیروزی‌های بزرگ و موفقیت  چشمگیر برساند و اکنون بیش از هر زمانی نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: دفاع مقدس و گفتمان مقاومت به‌عنوان نظریه راهبردی وکلان از اهمیت برخوردار است و در مسیر تمدن‌سازی استفاده شده و باید الگوگیری از این فرهنگ ارزشمند همواره مدنظر باشد.

سردار کریمی بیان کرد: مهمترین هدف از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس روایت هشت سال جنگ تحمیلی به شکل عالمانه، مستندو مطابق عقل و منطق است که اگر این رویکرد در کنار ادبیات غنی ما گذاشته شود بسیار کاربردی است و مورد استفاده نسل‌های آینده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است،  گفت: این مهم یکی از  مطالبات مقام معظم رهبری است و  باید به‌عنوان یک راهبرد به این مسئله نگاه شده و به دنبال محقق کردن آن بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کزد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان یکی از دستاوردهای فعالیت پژوهشی در حوزه دفاع مقدس است و نیاز است که  از خروجی های پژوهش، تربیت پژوهشگران و نخبگان جوان در این مسیر باشد تا بتوانند از گنج عظیم دفاع مقدس به خوبی بهره برداری کنند.
 عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) و ناظر محتوایی دانشنامه نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری تولید متن و محتوای فاخر است که  در حوزه دفاع مقدس این مساله نیازمند توجه جدی است.

« احمد یاراحمدی» افزود: بیش از ۲۵ سال از مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه تولید محتوای فاخر در حوزه دفاع مقدس می‌گذرد و دانشنامه دفاع مقدس یکی از ابعاد تولید محتوای فاخر است و باید در این مجموعه علمی یک اقدام نو و تحول آفرین در حوزه محتوای دفاع مقدس انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر تولید محتوای فاخر در حوزه دفاع مقدس شکل بگیرد بسیاری از زیرساخت‌های علمی و فرهنگی تشکیل می شود و زمینه را برای بسیاری از فعالیت‌ها از جمله تهیه دانشنامه دفاع مقدس به‌خوبی فراهم می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: مهمترین هدف چرخه تولید متن در حوزه دفاع مقدس انتقال صحیح آن به نسل آینده است و این یک تکلیف مهم محسوب می شود که باید به درستی به آن عمل کنیم.

 یار احمدی تصریح کرد:همه اقشار جامعه از جمله معلمان، اساتید، روحانیان و جامعه نخبگان باید در نهضت جمع‌آوری اسناد مشارکت داشته باشند تا بتوان برای مخاطب به شکل هدفمند تولید محتوا انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش استان مرکزی در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌ویژه با برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی قابل تحسین  است و امید می‌رود که خروجی این فعالیت ها انتقال صحیح و کامل فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به نسل جدید باشد.
 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس احیای فرهنگ جهاد و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است و امروز بازخوانی این فرهنگ ارزشمند موفقیت های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ پاسدار«غلامرضا کریمی» افزود: امنیت پایدار ایران اسلامی برگرفته از دفاع مقدس است و  فرهنگ دفاع مقدس به ما درس می‌دهد که اگر ملتی اراده الهی خود را به‌کارگیرد و چشم به بیگانگان نداشته باشد می‌تواند مشکلاتش را حل کند.

وی یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و تبیین نقش استان در جنگ تحمیلی، انتقال دانش و تجربیات به نسل جوان و جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از اهداف مهم تهیه دانشنامه است.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد: جمع‌آوری ۷۱۴ مدخل و تهیه ۲۰۰ مقاله علمی از جمله اقدامات مهم استان مرکزی در راستای تهیه دانشنامه دفاع مقدس است و انید می‌رود که بتوان جلد اول دانشنامه را تا پایان سال تهیه و رونمایی شود.
 مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی  نیز گفت : این دانشنامه متعلق به اقشار مختلف جامعه است چراکه افراد و اقشار مختلفی در پیروزی و حماسه سازی دفاع مقدس نقش ایفا کردند و لذا برای پرداختن به این نقش مهم کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی در ذیل دانشنامه تشکیل شده است.

«زهرا مرادی» افزود: شش کمیته تخصصی جمع‌آوری، جغرافیا، شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در  شورای سیاستگذاری تشکیل شده و کارگروه‌های تخصصی بررسی نقش شهرستان‌ها در ۱۲ شهرستان با مسئولیت فرمانده سپاه شهرستانی و حضور مسئولان ، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه تشکیل و نشست‌های مستمر آن‌ها برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ نفر در کارگاه‌های تخصصی دانشنامه آموزش دیدند و همچنین در راستای جمع‌آوری و شناسایی مداخل و پرداختن به نقش کلیه اقشار جلسات تخصصی با ادارات، سازمان ها و اقشار مختلف برگزار شده که در این مسیر مشارکت دارند و ۳۱ اداره و سازمان در دانشنامه دفاع مقدس دارای نماینده تام الاختیار هستند و در ۱۱ اداره کارگروه تخصصی بررسی نقش آن اداره تشکیل شده است.

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بیش از ۲۴ قشر تخصصی بسیج در مسیر تهیه دانشنامه مشارکت دارند و بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و اساتید بیشترین همکاری را انجام می‌دهند که در یک سال و نیم گذشته همه عزم را برای تهیه دانشنامه پای کار آورده و امید می‌رود که با مشارکت همه بتوان اقدام موثری انجام داد.

مرادی تاکید کرد: تشکیل شورای سیاستگذاری دانشنامه به ریاست فرمانده سپاه روح الله و عضویت جمعی از اساتید دانشگاه و پیشکسوتان دفاع مقدس تحت نظارت ناظران در سه سطح محتوایی، علمی و ادبی و درج عنوان دانشنامه دفاع مقدس در عناوین پژوهشی استان دو اقدام راهبردی استان مرکزی در تدوین دانشنامه در سال ۱۳۹۹ است.

استان مرکزی واقع در قلب کشور در دوران دفاع مقدس نقش کلیدی در لجستیک و پشتیبانی جنگ و تامین نیرو و تجهیزات جبهه‌ها داشته است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی دفاع مقدس قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی دفاع مقدس اراک استان مرکزی دفاع مقدس قاسم سلیمانی دفاع مقدس استان مرکزی دانشنامه دفاع مقدس حوزه دفاع مقدس فرهنگ ارزشمند تهیه دانشنامه دفاع مقدس فرمانده سپاه دفاع مقدس محتوای فاخر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است