Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛‌ هر دو فلز طلا و نقره اخیرا وضعیت نمودارهای کوتاه مدت خود را اندکی بهبود بخشیده‌اند که این مساله باعث می‌شود معامله‌گران به سمت تکنیک‌های طولانی مدت بازارهای آتی متمایل شوند. به نظر می‌رسد هفته معاملاتی جاری که آخرین هفته معاملات تابستانی نیز هست، نسبت به هفته‌های پیشین آرام‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۲.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۱۲ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۲ دلار کاهش به قیمت ۲۳.۸۴ دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص‌های بورس در ایالات متحده در آخرین روز معاملاتی ماه آگوست روند نزولی در پیش گرفتند؛ این در حالی است که عملکرد یک ماهه هر سه شاخص مثبت بوده و شاخص اس‌اندپی۵۰۰ در طول یک ماه ۳ درصد افزایش یافته است. هر سه شاخص اصلی در طول یک ماه گذشته موفق به ثبت چندین رکورد پی در پی شدند.

کارگزاری اس‌پی انجل SP Angel روز گذشته اعلام کرد فروش طلا و جواهر در چین طی یک سال گذشته در میان مصرف کنندگان جوان چینی به میزان قابل توجهی افزایش یافته تا جایی که میزان تقاضا در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ به دو برابر هم رسیده است. بهبود کلی اقتصاد چین پس از کنترل همه‌گیری کرونا همراه با افزایش محبوبیت وبسایت‌های خرید و فروش آنلاین به رشد تقاضای طلا کمک شایان توجهی کرده است.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا اندکی افزایش یافت و همچنان روند صعودی شاخص در نمودارهای روزانه قابل مشاهده است. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با کمی کاهش به حدود ۶۸.۸۵ دلار در هر بشکه رسید و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۳ درصدی معامله می‌شود.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۱۸۳۳.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۱۹.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۸۲۳.۶۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح حمایتی نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۷۹.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره سپتامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است این در حالی است که روند نزولی سه ماهه به صورت موقت در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است و قیمت‌های در یک روند صعودی نوپا قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۲۹۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۴.۲۲ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۴.۵۱۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۳.۵۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۳.۳۰۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است.  

پربیننده ترین قیمت لاستیک خودرو +جدول عرضه واحدهای مسکونی با قیمت هر متر ۲میلیون و ۷۵۰هزار تومان / ثبت نام مسکن از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی صورت می‌ گیرد قیمت پراید دست دوم امروز ۱۴۰۰/۶/۸ قیمت دلار ۹ شهریور ماه۱۴۰۰ قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۶/۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا بالاترین سطح قیمت معاملات دلار در هر اونس و سطح روند صعودی سطح مقاومت سطح حمایتی هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه