Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خانجانی‌ ظهر امروز در جلسه هیات نظارت و پیگیری حقوق عامه با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه درباره سیمان اظهار کرد: در اینکه ورود سیمان به بورس اقدامی صحیح بوده یا نه، نیاز به کار کارشناسی داریم، اما نباید فرآیند به گونه‌ای اجرایی شود که خرید سیمان از بورس برای تعداد محدودی به انحصار درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل حادی برای تأمین سیمان به قیمت مصوب در بازار همدان وجود ندارد افزود: با این وجود احتمال می‌رود با رفتن سیمان به بورس برخی به دنبال انحصارطلبی این کالا بروند تا جایی که آن را انبار کرده و یا به قیمت بالاتر از نرخ مصوب در بازار داخلی عرضه کنند و حتی به فکر صادرات آن بیافتند.

دادستان همدان افزود: شرایط موجود در تهران با سایر استان‌ها متفاوت است و نمی‌توان با ارائه طرح‌هایی در مرکز به طور کامل پاسخگوی شرایط همه استان ها بود، بنابراین باید برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌ها به سمتی برود که خواسته جامعه درباره تأمین سیمان تأمین هم شود.

وی با تأکید بر اینکه باید برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی خریداران سیمان از بازار بورس، نظارت ها تشدید شود، عنوان کرد: از طرفی دیگر به برنامه ریزی و سازوکار کشوری مناسبی برای جلوگیری از انحصاری شدن توزیع سیمان نیازمندیم.

خانجانی تصریح کرد: این سازوکار باید به نحوی باشد که خریدار سیمان از بورس، کالا را بلافاصله پس از خرید، در بازار عرضه کند تا مشکل انحصاری شدن سیمان گریبان جامعه را نگیرد.

وی ادامه داد: اگر مسئله سیمان به انحصار تعداد محدودی درآید، التهاب در بازار سیمان هم بسیار محتمل است و ممکن است خریداران استان ما توانایی و قدرت رقابت با آنان را نداشته باشند.

دادستان همدان افزود: از این رو باید دستگاه‌های متولی طی مکاتباتی با مرکزنشینان، این آسیب شناسایی شده را انتقال دهند و از آنان برنامه و راهکاری عملیاتی مطالبه کنند.

*انحصارطلبی در اقتصاد مقاومتی جایگاهی ندارد

وی تأکید کرد: سیاست کلان اقتصادی کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی بنا شده و انحصارطلبی در این سیاست جایگاهی ندارد، پس همان گونه که گفته شد باید برنامه‌ای مناسب و جامعی برای فرآیند عرضه سیمان پس از خرید از بورس ارائه شود.

خانجانی در رسیدگی به خواسته دیگر مردمی درباره گلایه‌مندی آنان نسبت به تردد کامیون‌ها و سر و صداها و دیگر مشکلات ایجاد شده در این باره، گفت: همدان شهر پر کامیون است، از این رو ضروری است تا راهکاری عملیاتی با هدف سازمان دهی و جانمایی مکان های مناسبی برای پارکینگ کامیون ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه این مسئله نیاز به کار تحقیقاتی، علمی و فنی دارد گفت: با توجه به وظیفه شهرداری در تامین توقفگاه‌های مورد نیاز برای وسایل نقلیه و وظیفه ذاتی شورای هماهنگی ترافیک استان، شهرداری با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راهور، اتحادیه کامیون‌داران و اداره کل راهداری، زیر نظر معاونت نظارت و پیگیری حقوق عامه دادسرا راهکاری را برای حل این مشکل تهیه و از طریق شورای ترافیک تصویب و عملیاتی کنند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: توزیع سیمان انحصارطلبی قیمت سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال