Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بخشی از جبهه مقاومت که در ارتباط با ایران و عربستان، موضوع یمن است که به نظر می‌رسد امیرعبداللهیان وزیر خارجه دولت فعلی قادر خواهد بود موضوع یمن را زودتر به نتیجه برساند و تا حدی مصالحه بین دو کشور حاصل شود.

پیرمحمد ملازهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص اظهارات اخیر سفیر کشورمان در عراق مبنی براینکه ایران برای دور جدیدی از گفتگو‌ها در حال برنامه ریزی با عربستان است گفت: در خصوص روابط تهران ریاض دو واقعیت وجود دارد یکی نیاز ایران و عربستان برای برقراری مناسبات با یکدیگر که در شرایط فعلی با روی کار آمدن دولت جدید در ایران اوضاع برای این روند مهیاتر از گذشته شده است و تصمیم گیری نسبت به قبل راحت تر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برهمین اساس در مناسبات قدرت در ایران یک دستی ایجاد شده و لذا می‌توان تصور کرد که هر دو طرف ایران و عربستان آمادگی لازم برای بهبود روابط را دارند.
ملازهی ادامه داد: عامل مهم تاثیرگذار بر عادی سازی روابط ایران و عربستان پرونده برجام است.


*سرنوشت  برجام بر روابط ایران و عربستان تاثیر گزار خواهد بود
این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: شواهد حکایت از ان دارد که نگاه عربستان تا حدی به مذاکرات وین و نتایج آن است و اگر پرونده برجام در وین به نتیجه برسد قطعا در مناسبات ایران و عربستان هم گشایشی حاصل خواهد شد. 


*بخش از جبهه مقاومت در ارتباط با ایران و عربستان،یمن است/ امیرعبداللهیان به دلیل تسلط بر محور مقاومت امکان حل اختلاف با عربستان را خواهد داشت
وی در خصوص اینکه دولت سیزدهم تمایل بیشتری به محور مقاومت دارد و آیا این روند تاثیری بر روابط ایران و عربستان خواهد داشت یا خیر گفت: بخشی از جبهه مقاومت که در ارتباط با ایران و عربستان،موضوع یمن است که به نظر می‌رسد امیرعبداللهیان وزیر خارجه دولت فعلی با توجه به اینکه از یک طرف با دنیای عرب نزدیک است و از طرف دیگر به زبان عربی مسلط است قادر خواهد بود موضوع یمن را زودتر به نتیجه برساند. و تا حدی مصالحه بین ایران و عربستان حاصل شود.

ملازهی تصریح کرد: مشکل اصلی عربستان در محور مقاومت موضوع یمن است و سعودی‌ها خیلی روی سوریه یا عراق تمرکز ندارند و اگر در این خصوص با الحوثی‌ها به مصالحه برسند این روند به برقراری مناسبات بین ایران و عربستان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: از سوی دیگر عراق به نوعی واسطه بین ایران و عربستان است، چون این کشور از یک سو به واسطه مذهب به ایران نزدیک است و از سوی دیگر به واسطه عرب بودن دارای مشترکات با عربستان سعودی است لذا منافع ملی عراق ایجاب می‌کند که دو کشور ایران و عربستان مشکلات خود را با یکدیگر حل و فصل کنند که حل و فصل مشکلات می‌تواند تاثیر بسزایی بر شرایط و اوضاع منطقه داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ناگفته نماند که اختلافات ایران و عربستان بخشی از مشکلات جهان اسلام است که باید هر چه زودتر مرتفع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ملازهی عربستان سعودی ایران روابط ایران و عراق کارشناس مسائل غرب آسیا ایران و عربستان محور مقاومت موضوع یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفرهایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

کد خبر 847561 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند