Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی ایرانپور دبیر اجرایی مسابقه مدل‌سازی و بهینه‌سازی کشور گفت: مسابقه مدل‌سازی و بهینه سازی کشور (OR Competition) از شهریور تا آذر امسال با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش‌‏آموختگان با مسائل واقعی صنعت و ارائه راهکار جهت رفع آن‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه مدل سازی و بهینه سازی یکی از ابزار‌های رشته‌های مختلف مانند مهندسی کامپیوتر و صنایع، ریاضی کاربردی و مدیریت است که به تصمیم‌گیری بهینه برای رفع مسائل بخش‌های مختلف از جمله صنایع منجر می‌شود، اظهار داشت: در این رویداد ۲ سوال اصلی به شرکت کنندگان ارائه می‌شود و آن‌ها باید با استفاده از دانش و مهارت‌هایی که دارند برای حل آن‌ها به مدل سازی و بهینه سازی بپردازند.

این عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: یکی از این پرسش‌ها، عمومی و دیگری مربوط به شرکت فولاد مبارکه اصفهان است که شرکت کنندگان به مدت سه ماه فرصت دارند تا پاسخ‌های خود را ارائه دهند و به بهترین پاسخ‌های مدل سازی و بهینه سازی با توجه به داوری صورت گرفته توسط استادان دانشگاه و متخصصان صنعت، جوایز نقدی پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه دانشجویان و دانش آموختگان در دوره تحصیل خود با این مباحث به صورت تئوری آشنا شدند، ادامه داد: در این رویداد آن‌ها به طور واقعی با مسائل بخش صنعت آشنا می‌شوند و راهکار‌های بهینه شده برای رفع آن‌ها ارائه می‌کنند.

ایرانپور سوالی که از سوی شرکت فولاد مبارکه در این مسابقه مطرح می‌شود را مربوط به رویکرد اتوماتیک برنامه ریزی جرثقیل‌ها در یکی از بخش‌های این کارخانه اعلام کرد و گفت: شرکت کنندگان باید راه حلی را مطابق با شاخص‌های مد نظر این شرکت به صورت مدل سازی و بهینه سازی ارائه کنند.

او مخاطبان این مسابقه را دانشجویان رشته‌هایی خواند که با مبحث تحقیق در عملیات بهینه سازی آشنا هستند و افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه باید با نرم افزار‌های مربوطه و الگوریتم بهینه سازی و زبان‌های برنامه نویسی مسلط باشند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد که برگزاری چنین مسابقاتی، ابزاری برای تسلط هرچه بیشتر دانشجویان با مسائل واقعی صنایع و ارائه راه حل برای آنهاست و به همزبانی و ارتباط بیشتر بین دانشگاه‌ها، صنعت و جامعه منجر می‌شود.

 

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و دانشگاه مسابقات بین المللی دانشگاه صنعتی مدل سازی و بهینه سازی شرکت کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اسدی گفت: پست برق "مالکریم" که برق مناطق مهمی از مسجدسلیمان را تامین می‌کند از ۱۳۲ به ۳۳ و ۱۱ کیلوولت افزایش و رفع افت ولتاژ شد.

وی افزود: با ساخت فونداسیون جدید، یک ترانس قدیمی این پست با ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و یک ترانس نو با قابلیت‌های جدید جایگزین شد.

اسدی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این طرح با بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال است، ادامه داد: ترانس قدیمی موجود در پست به صورت "آفلود تپ‌چنجر" است که برای افزایش و کاهش ولتاژ باید ترانس خاموش می‌شد ولی با نسب ترانس جدید با قابلیت "آنلود تپ‌چنجر" تغیرات ولتاژ بدون خاموشی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه پست برق فوق توزیع "مالکریم" در مجموع ۷۷ مگاولت آمپر ظرفیت دارد، اضافه کرد: با بهینه‌سازی و نوسازی صورت گرفته در این پست، حوادث ناخواسته کاهش و تامین برق شهر مسجدسلیمان برای گذر از پیک تابستان جاری بهبود پیدا کرده است.

وی می‌گوید: این طرح با هدف آماده‌سازی شبکه انجام شده که پیش از این چند پست برق فوق توزیع در شهرستان‌های شوشتر، ماهشهر و کرخه بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد