Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، علی اکبر میدانشاهی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر گازرسانی به 83 روستای دیگر استان در دست اجرا می باشد و با گازرسانی به تمامی این روستاها که با توجه به حجم بالای کار در سال های بعد اتفاق خواهد افتاد شاهد نفوذ 99 درصدی گاز طبیعی در جمعیت روستایی خواهیم بود که در مقایسه با درصد گازرسانی کل کشور عدد قابل تامل و شگفت انگیزی به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص پروژه های هفته دولت گفت: در این ایام بهره برداری و کلنگ زنی 169 پروژه گازرسانی استان یزد در دستور کار قرار گرفته که بهره برداری از 5 پروژه گازرسانی به منظور اتصال 8 روستای دیگر استان به شبکه گاز طبیعی با قابلیت نصب 288 علمک، گازرسانی به 161 واحد صنعتی جزء و عمده در سطح استان و جایگزینی 34 هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی در بخش صنعت، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال محور کمربندی غربی یزد شامل اجرای 13 کیلومتر خط انتقال30 اینج خواهیم با قابلیت دوبرابر نمودن ظرفیت گازرسانی استان از مهم ترین پروژه های مذکور می باشد.

این مسئول گفت : اجرای پروژه گازرسانی به 24 روستای مناطق میانکوه و شیرکوه در سال 97 طی سه فاز، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر در سال 98 و ثبت رکورد گازرسانی به 100 روستای استان در سال 99 مهمترین و بزرگ ترین پروژه های گازرسانی در سال های بود که علی رغم چالش های موجود به ثمر نشست.

صنایع بزرگ ترین مصرف کننده گاز استان

میدانشاهی افزود: در حال حاضر 23 شهر استان و 632 روستا و 8 هزار و 317 صنعت عمده و جزء از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که با توزیع بیش از 8 میلیارد متر مکعب گاز، حدود 74 درصد از سهم سبد انرژی استان را در اختیار داریم و که بخش صنعت و نیروگاه مجموعاً با اختصاص 80 درصد به عنوان بزرگ ترین مصرف کنندگان استان محسوب شده و بخش خانگی 11 درصد و سایر بخش ها 9 درصد را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان درخصوص برنامه شرکت در سال جاری گفت: در سال 1400 گازرسانی به 48 روستا و پوشش به 2/97 درصدی مناطق روستایی در دست اجرا می باشد که لازمه تحقق این امر عبور از چالش ها و مشکلات موجود می باشد که از بحث تامین مالی پروژه ها، شرایط خاص کرونایی موجود، اخذ مجوزهای لازم و قرار گرفتن روستاهای باقیمانده در مناطق کوهستانی و صعب العبور با پراکندگی زیاد به عنوان مهمترین دغدغه های موجود نام برد که با برنامه ریزی مناسب بر آنها فائق آمده و به سر منزل مقصود خواهیم رسید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شرکت گاز یزد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌) در جمع مدیران و مجریان طرح‌های پتروپالایش کنگان و پتروشیمی سروش، نگین و آلای مهستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تهیه «برنامه عملیاتی و پیگیری ویژه» برای تحقق شعار سال در صنعت بزرگ پتروشیمی است.

وی با تأکید بر پیگیری رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر نفت بر حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با قوانین و مشوق‌های موجود، بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح‌ها موجود بود، کاهش یافته است و شاهد تسهیل و شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های پتروشیمی که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شوند، هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف پتروشیمی تأکید کرد و از مجریان طرح‌های پتروشیمی خواست بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌ها و سازندگان داخلی را در دستور کار قرار دهند.

شاهمیرزایی افزود: همواره به هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اعلام شده است که در کنار آن‌ها هستیم و نهایت همکاری و کمک در روند ساخت طرح‌ها را بر اساس دستورعمل‌ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

وی رویکرد اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ادامه روند حداکثر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده از سوی واحدهای مختلف پتروپالایش کنگان می‌تواند الگوی مطلوبی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باشد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های انتخاب کنگان، پیشگامان سیراف انرژی، ویستا انرژی ارغوان و سپهر کنگان نیز حضور داشتند و گزارشی از روند ساخت طرح‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 6098463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • ۷۲۱آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین