Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر محمدصادق مسعودی سرپرست مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز، با معرفی بیمارستان نمازی به عنوان بزرگترین مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی در جنوب کشور، اظهار کرد: در ۵ ماه نخست امسال، ۹۲ هزار و ۵۱۵ بیمار در بیمارستان نمازی پذیرش شده است که ۴ هزار و ۶۲۵ بیمار، مبتلا به کووید۱۹ بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیمارستان نمازی نیز پا به پای دیگر بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای بحران کروناویروس در حال ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید۱۹ است، تصریح کرد: این مرکز دارای بیش از هزار تخت فعال است که در حال حاضر حدود ۳۵۰ تخت به بیماران مبتلا به کووید۱۹ اختصاص دارد.

سرپرست بیمارستان نمازی شیراز با اشاره به تلاش‌های همکاران خود در این مرکز آموزشی درمانی برای پاسخگویی به بیماران گفت: از مجموع ۹۲ هزار و ۵۱۵ بیمار پذیرش شده در این مرکز طی ۵ ماه نخست امسال، ۳۳ هزار و ۲۳۷ بیمار بستری شدند و ۵۹ هزار و ۲۷۸ بیمار خدمات سرپایی و پاراکلینیک دریافت کردند.

دکتر مسعودی با اشاره به آغاز به کار بخش OPAT بیمارستان نمازی به عنوان بزرگترین مرکز بستری موقت بیماران کووید در شهر شیراز، اعلام کرد: از تعداد کل بیماران پذیرش شده در بیمارستان نمازی در بازه زمانی ۵ ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۹۲۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ بستری و هزار و ۷۰۰ بیمار نیز در بخش OPAT خدمات درمانی دریافت کرده اند.

خدمت رسانی به ۸۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در امسال

او با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی نمازی به عنوان یکی از مراکز مهم ارائه خدمات به مادران باردار پرخطر در شیراز نیز به شمار می‌رود، ادامه داد: در بحران کروناویروس نیز بیمارستان نمازی پذیرای مادران باردار پرخطر بوده است، به طوری که در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰، در بخش مادران پرخطر این مرکز به ۶۴۶ مادر باردار پرخطر خدمات ارائه شده که از این تعداد ۸۰ مادر نیز مبتلا به کووید۱۹ بوده اند.

سرپرست بیمارستان نمازی از انجام ۶ هزار و ۳۶۴ عمل جراحی در ۵ ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این بازه زمانی ۶ هزار و ۳۶۴ بیمار در بیمارستان نمازی تحت اعمال جراحی نوروسرجری، عمومی، ارتوپدی، یورولوژی، اطفال، پلاستیک، عروق و توراکس قرار گرفته اند.

او با بیان نقش بیمارستان نمازی در خدمات رسانی به حجم بالایی از بیماران از استان‌های همجوار و حتی منطقه افزود: بیمارستان نمازی شیراز یک مرکز فوق تخصصی بوده و بیشتر بیماران حاد از اطراف استان فارس نیز به این مرکز درمانی ارجاع داده می‌شوند که این خدمت رسانی حتی در روز‌های کرونایی نیز بی وقفه ادامه داشته است.

دکتر مسعودی بیمارستان نمازی را یکی از بزرگترین بیمارستان‌های عمومی، آموزشی، تخصصی و فوق تخصصی جنوب کشور معرفی کرد که به عنوان موقوفۀ شادروان محمد نمازی، از دیرباز نقش موثری در ارائه خدمت به بیماران منطقه جنوب کشور داشته است و در کنار ارائه خدمات درمانی و تشخیصی به مراجعان، نقش آموزش دانشجویان پزشکی در مقاطع مختلف را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا بیمارستان نمازی بیمارستان نمازی مبتلا به کووید۱۹ ۵ ماه نخست جنوب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان