Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا پردیس سینمایی امید شیروان به عنوان بیست و یکمین پردیس  با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و ۹۵۰ مترمربع زمین با سه سالن و ظرفیت ۳۰۰ صندلی است که عملیات اجرایی آن با پیمانکاری شهرداری این شهر است.

حسین فرخنده روز چهارشنبه در نشست با اعضای شورای شهر شیروان برای پی گیری این طرح گفت: اینک سازمان سینمایی کشور برای اجرای آن هفت میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده که دستور پرداخت ۲ میلیارد ریال از این مبلغ را داده است و در این زمینه باید تفاهم نامه با شهرداری امضا شود که تاکنون این امر انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پنج میلیارد ریال باقی مانده اعتبارات پس از پایان کار برای خرید تجهیزات جذب خواهد شد اظهار داشت: قرار بود ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح از اعتبارات شهرستانی تخصیص یابد که تاکنون این امر نیز محقق نشده است.

وی اضافه کرد: اگر طرح در زمان مقرر اجرا می شد تنها به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که این اقدام انجام نشد.

فرخنده با بیان اینکه باید جلوی طولانی شدن اجرای این طرح را گرفت گفت: مالک و بهره بردار این طرح شهرداری است که روند اجرایی آن همانند دیگر مناطق کشور باید با امضای مفاد تفاهم نامه شتاب گیرد.

سرپرست شهرداری شیروان نیز گفت: کل اعتبار این طرح ۷۰ میلیارد ریال است که قرار است تنها کمتر از سه درصد مجموع کل هزینه معادل ۲ میلیارد ریال  را سازمان سینمایی تخصیص دهد.

مرتضی رضوانی با بیان اینکه شهرداری تاکنون ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی برای این طرح هزینه کرده است اظهار داشت: حتی تسهیلات کم بهره بانکی به میزان ۱۰ میلیارد ریال هم برای اجرای این طرح به شهرداری تعلق نگرفته است.

معاون شهردار شیروان نیز گفت: برای این طرح قرار بود سازمان سینمایی هفت میلیارد ریال کمک بلاعوض در مرحله آغاز عملیات به شهرداری پرداخت شود و علاوه براین پنج میلیارد ریال از سازمان دهیاری ها و شهرداری ها و ۱۰ میلیارد ریال هم فرمانداری اختصاص دهد.

مسعود الهی اظهار داشت: اینک این طرح ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون اعتباری از محل فرمانداری تخصیص داده نشده است.

معاون برنامه ریزی فرماندار شیروان گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری برای این طرح هزینه شده است.

سید وحید میرزا محمدزاده اظهار داشت: اینک مشکل اصلی عدم تعریف کد پروژه است که دستگاه های متولی برای جذب اعتبارات باید پی گیر تعریف کد پروژه باشند تا بر آن اساس اعتبارات فرمانداری هم تخصیص یابد.

پردیس امید نام پروژه سینمای است که از سال ۹۷ با ابتکار سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور ، سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهرهای فاقد سالن سینما در دستور کار قرار داد  و در این ارتباط تاکنون ۲۰ پردیس سینمایی در این شهرها احداث و ۱۱ پردیس دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما اعتبارات شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما اعتبارات شیروان میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در دیدار حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با محمد‌ مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکارهای گسترش روابط فی مابین و همکاری های در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق و احیای مجتمع فرهنگی و هنری منطقه آزاد ماکو از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مقرر شد بزودی تفاهم نامه همکاری فی مابین به امضای طرفین برسد.

دیگر خبرها

  • به روز کردن صندلی‌های پردیس سینما بهمن سنندج با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد