Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان ظهر امروز بیانیه ای تندی از سوی نظام پرستاری بندرعباس و توابع در خصوص اقدام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تزریق واکسن یادآور کارآزمایی بالینی صادر شد که با واکنش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مواجه شد.

اما ماجرا چیست و علت اعتراض نظام پرستاری بندرعباس چه بود، برای پی بردن به آن بیانیه این جامعه درمانی را مرور می کنیم:

"خبرها حاکی از آن بود که با ضرب الاجل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عصر دیروز اعلام شده که کسانی که واکسن اسپوتنیک تزریق نموده اند برای دوز یادآور (بوستر) به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عجیب بود واکسن اسپوتنیک، بوستر(یاداور) واکسن پاستور. گفتیم احتمالا موضوع کاملا علمی است.ولی حالا چرا با این عجله؟(واکسنی که بر روی آن درج شده  کارآزمایی بالینی)حداقل اگر موضوع علمی بود چند روزی فرصت می دادید تا  کارکنان بخش های بیمارستان که اسپوتنیک تزریق کرده اند فرصت  داشته باشند که دوز یادآور دریافت نمایند، ولی انگار ماجرا چیز دیگری است.!! موضوع این همه لطف این بوده که ساعتی از پایان انقضاء واکسن باقی نمانده (EXPIRE  DATE   ۸/۲۰۲۱) چه کسی بهتر از کادر  مظلوم درمان برای تزریق این واکسن‌ها.

آیا پرسنل زحمتکش اورژانس و بخش های داخلی کووید و بخش های ویژه کووید لایق این همه لطف شما هستند؛ آیا واکسنی که به رزمندگان خط مقدم کووید بایستی تزریق گردد ازنوع کارآزمایی بالینی باید باشد؟ ضمن تاکیدبرحمایت از تولیدات داخلی مطالبه است که منبع علمی تزریق واکسن پاستور به عنوان دوز بوستر اسپوتنیک چه بوده است؟ اگر همکاران بخش های مذکور که جزو  تخصصی ترین نیروهای کادر درمان می باشند دچار عوارض شوند چه کسی پاسخ خواهد داد و اگر خدای ناکرده به دلیل کیفیت پایین واکسن در حال انقضا و سطح پایین ایمنی به این دلیل، همکاران به کووید مبتلا شوند و خدای نکرده عزیز دیگری را از دست دهیم مقصر آن چه کسی خواهد بود.؟!"

ساعتی از انتشار این بیانیه نگذشته بود که دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با انتشار بیانیه دیگری واکنشی تند به نظام پرستاری بندرعباس نشان داد. در متن این بیانیه آمده است:

"این اقدام با نظر موافق رئیس و اعضاء کمیته علمی ستاد کرونای دانشگاه مصوب گردید چرا که در شرایط موجود این اقدام حداقل کاری بود که می توانستیم در مدت کوتاه برای حفظ سلامتی کادر درمان انجام دهیم. از نظر علمی به دلیل تشابه پلت فرم ساخت واکسنها، کمیته علمی به این نتیجه رسید که میتوان از این واکسن در افرادی که واجد شرایط بودند به عنوان دوز بوستر استفاده کرد.

به دلیل نزدیک بودن تاریخ انقضاء واکسن، زمانی برای اطلاع رسانی گسترده تر وجود نداشت، ضمن اینکه ۵۰ درصد افرادی که این واکسن بوستر را دریافت کرده اند شامل پزشکان فعال اعم از اینترن، رزیدنت و پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص ها بوده اند و حتی پزشکان کمیته شاغل در کمیته علمی دانشگاه خود نیز واکسن بوستر را دریافت کردند.

این واکسن پلاسبو نداشته و دوز بوستر واکسن پاستور بوده (سوبرانا پلاس)، این موضوع آگاهانه و با رضایت داوطلبین انجام شده است و هیچگونه اجباری برای تزریق واکسن وجود نداشته است."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با هدف قدردانی و تجلیل از زحمات معلمان، زنگ سپاس معلم همزمان با سراسر کشور در مدارس استان نواخته شد.

وی افزود: آیین نمادین مراسم زنگ سپاس در بندرعباس در مدرسه شاهد شهید الله پرست برگزار شد.

هرمزگان ۳ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان