Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی اعلام کرده است که وضعیت نیروگاه فوکوشیما بهبود یافته و روند خنثی سازی این تاسیسات به شکلی مناسب ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ورلد نیوکلیر نیوز، آژانس بین المللی انرژی اتمی برای پنجمین بار برنامه ها و  فعالیت های ژاپن درخصوص عملیات خنثی سازی در نیروگاه اتمی فوکوشیما دایچی را که در سال ٢٠١١ دچار یک سانحه بزرگ هسته ای شد، مورد بازبینی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازبینی توسط یک گروه ١٢ نفره متشکل از ٩ بازرس آژانس و سه فرد دیگر از اندونزی، انگلیس و آمریکا و طی یک بازه زمانی تقریبا دو ماهه از ٣٠ ژوئن تا ٢٧ اوت انجام شد که در آن وضعیت کنونی تاسیسات، برنامه های آینده برای انتقال و از بین بردن سوخت مصرف شده، بازیابی پسماندهای سوختی، مدیریت زباله های آلوده به رادیواکتیو، آب و تاسیسات مورد بررسی قرار گرفت.

این گروه پیش از این نیز به درخواست دولت ژاپن در سال های ٢٠١٥ و ٢٠١٨ روند رسیدگی به نیروگاه فوکوشیما را مورد بررسی قرار داده بودند و این بار نیز به صورت گفت وگوهای آنلاین و حضوری در وین و توکیو و همچنین بازدید از نیروگاه کار خود را تکمیل کردند.

به گفته این کارشناسان، ژاپن برای عبور از وضعیت اورژانشی و رسیدن به یک وضعیت پایدار توانسته است به خوبی وظایف خود را انجام دهد و پیشرفت خوبی در پیشبرد فعالیت های روزانه در فوکوشیما، کاهش خطرات برای نیروی کار و محیط زیست و برنامه ریزی برای خنثی سازی از طریق یک رویکرد صنعتی نظام مند به دست آورده است.

این گروه همچنین در گزارش خود ضمن تائید بهبود روند خنثی سازی فوکوشیما دایچی از شال ٢٠١٨ تاکنون خواستار تقویت استراتژی ژاپن برای خنثی سازی ایمن و موثر این نیروگاه شد و تاکید کرد که نیروی انسانی در زمینه هایی همچون مدیریت پروژه می بایست توسعه یابد.

کارشناسان در بخش دیگری از گزارش خود خاطر نشان کردند که خنثی سازی نیروگاه فوکوشیما دایچی کاری بسیار پیچیده است و انجام موفقیت آمیز آن طی دو - سه دهه آینده نیازمند برنامه های بزرگ و عدم قطعیت هایی است که بیش از هر چیز باید بر مبنای ایمنی و تحولات علمی و فنی انجام گیرد.

نیروگاه اتمی فوکوشیما دایچی در مارس ٢٠١١ در پی وقوع زلزله و سپس سونامی دچار یک سانحه بزرگ شد که پس از فاجعه چرنوبیل، بزرگترین فاجعه هسته ای جهان به شمار می آید.

در نتیجه وقوع این حادثه تامین برق مورد نیاز نیروگاه با مشکل مواجه شد و در پی آن سیستم های خنک کننده سه واحد نیروگاه از کار افتاد. این وضعیت سبب شد تا هسته هر سه راکتور در سه روز ابتدایی وقوع حادثه به طور کامل ذوب و ذر نتیجه مواد رادیواکتیو گسترده ای در محیط پیرامون نیروگاه پراکنده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروگاه هسته ای فوکوشیما نیروگاه فوکوشیما خنثی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود منابع انرژی و احتمال تغییر ساعات کاری در فصل تابستان گفت: نیاز کشورمان به انرژی بیش از هشتاد هزار مگاوات است در حالی که امروز ظرفیت نیروگاه‌های ما کمتر از پنجاه هزار مگاوات است.

وی اظهار کرد: پیک مصرف در فصل تابستان به‌دلیل گرما بالا می‌رود بنابراین تا منابع انرژی تامین نشود مشکلاتی در این زمینه خواهیم داشت و ممکن است تغییراتی در ساعات کاری صورت گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: با توجه به قانونی که محلس شورای اسلامی در حمایت از صنعت برق تصویب کرد باید اجرای این قانون با جدیت دنبال شود و بخش خصوصی هم در اجرای آن شریک شود تا با سیاست‌های تشویقی و تسهیلاتی که در نظر می‌گیریم بتوانیم کمبود منابع انرژی را جبران کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: تغییر ساعات کاری یک راهکار موقت برای تامین انرژی است و باید منابع انرژی را افزایش دهیم لذا تا این اتفاق نیفتد شاهد راهکار‌های موقت مثل تغییر ساعات کاری هستیم.

آصفری گفت: لازمه جلوگیری از تغییر ساعات کاری در تابستان افزایش منابع انرژی است، چون تغییر ساعات کاری برای دولت هزینه‌بر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای