Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ضمن تقدیر از همکاری مجدانه سپاه انصارالمهدی(عج) در طرح شهید سلیمانی گفت: باید استقبال مردم از واکسیناسیون را افزایش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، پرویز قزلباش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه اطلاعات غلطی در زمینه واکسیناسیون در جامعه گفته می‌شود و باید نشست‌های زیادی در موضوع آگاه‌‌سازی جامعه با عنوان واکسن برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت واکسیناسیون در کشور به خوبی پیش می‌رود و باید رسانه‌ها هم در این زمینه ما را یاری کنند. باید مردم را به سمت واکسیناسیون عمومی سوق دهیم.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان تشریح کرد: در حال حاضر 37 درصد گروه‌های هدف در استان زنجان واکسینه شده‌اند که از این آمار بیش از 83 درصد نوبت نخست واکسن را دریافت کرده‌اند. در مجموع بیش از 426 هزار دوز واکسن در استان زنجان مصرف شده و انتظار ما این است که گروه‌های هدف برای واکسینه شدن بیشتر مراجعه کنند.

قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به 868 نفر رسیدآغاز مرحله جدید طرح شهید سلیمانی در زنجان/مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه افتتاح شد + فیلم‌

وی در ادامه به محبوبیت واکسن سینوفارم و برکت اشاره کرد و گفت: از این دو نوع واکسن استقبال زیادی از سوی شهروندان شده است؛ انتظار ما این است طی روزهای آینده گروه‌های هدف بیشتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

قزلباش در ادامه با تقدیر از عملکرد سپاه انصارالمهدی(عج) در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از همکاری سپاه استان در زمینه واکسیناسیون و همینطور طرح شهید سلیمانی تشکر می‌کنم.

کاهش سن مبتلایان

وی گفت: در حال حاضر در پیک پنجم کرونا قرار داریم و نکته قابل توجه این پیک این است که سن مبتلایان بسیار پایین آمده است و سنین 40 تا 60 سال بیشتر درگیر شده‌اند. از سوی دیگر تعداد مبتلایان نوجوانان هم افزایش یافته ولی خوشبختانه تعداد مرگ و میر در این گروه بسیار کم است.

این مسئول در پایان به روند افزایشی بستری‌شدگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه تعداد بستری‌شدگان در استان رو به افزایش است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با کمبود تخت در زنجان مواجه نشویم‌. البته سعی داریم در این مسیر از بستری موقت و سرپایی بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا طرح شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا در آمد زنگ خطر جمعیتی در کاشان به صدا درآمد و گفت: زایمان در سال ۱۴۰۲، پنج درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

عباس آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به هفته سلامت و کاهش پنج درصدی زایمان در سال 1402،  اظهار داشت: در سال 1401، هفت هزار و 325 زایمان در کاشان انجام شده بود که این تعداد در سال 1402 به شش هزار و 931 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین، ابراز داشت: تعداد زایمان طبیعی در سال 1401، سه هزار و 187 نفر بود که این تعداد در سال 1402 به سه هزار و 317 نفر افزایش یافته است.

آزادی همچنین از افزایش زایمان‌های بی‌درد در کاشان خبر داد و گفت: با استفاده از روش‌های مختلف، زایمان‌های بی‌درد از 3.67 به 4.58 درصد افزایش یافته است در حالی که این رقم باید به 40 تا 50 درصد برسد تا بانوان خاطره خوشی از زایمان داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش زایمان طبیعی با قرار دادن مشوق‌های مختلف تاکید کرد: تلاش برای افزایش زایمان طبیعی و بی درد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وی نیروی جوان را عامل پیشرفت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر جمعیت نداشته باشیم، هر چقدر هم تکنولوژی داشته باشیم موفق نخواهیم بود و از این رو افزایش زاد و ولد جوانی جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آزادی با اشاره به احترام و حمایت‌های لازم از مادران باردار، بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت در جامعه تأکید کرد و گفت: در قدیم چندین خانوار در یک خانه سکونت داشتند و قناعت داشتند، اما امروز معتقدند هر یک نفر از فرزندان خانواده باید یک اتاق مجزا با همه امکانات داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه امروز با پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نیروی کار در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟