Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «أیوب الربیعی» نماینده پارلمان عراق سخنانی را در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور مطرح کرد و گفت: تأثیرگذاری اقدامات داعش بر روند برگزاری انتخابات پارلمانی بسیار محدود خواهد بود.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان عراق گفت: نیروهای امنیتی عراق و نیز «حشد شعبی» برای جلوگیری از هرگونه ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات پارلمانی توسط تکفیریها، از قدرت کافی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هرچند که بقایای عناصر داعش تهدیدی برای امنیت عراق و انتخابات آن محسوب می‌شوند، اما باید گفت که اقدامات پیشگیرانه ای به منظور جلوگیری از ظهور و بروز نا امنی در جریان برگزاری انتخابات، انجام شده است.

پیش‌تر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق به این مسأله واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی زیر بار تعویق زمان برگزاری انتخابات نخواهند رفت. در همین راستا، شیخ عبد الامیر التعیبان، نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: هرگونه به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است.

کد خبر 5294919 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق پارلمان عراق انتخابات عراق افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان رژیم صهیونیستی فلسطین طالبان افغانستان فرودگاه کابل ایران لبنان روسیه ترکیه جو بایدن امانوئل ماکرون برگزاری انتخابات پارلمانی زمان برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!

تین نیوز

مسئولان عراقی زمان افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا را اعلام کردند. فرودگاه کربلا را انگلیسی ها می سازند و فرانسوی ها نیز طراحی آن را انجام دادند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از IraqiNews.com، مقامات محلی استان کربلا روز پنجشنبه اعلام کردند که فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال 2025 افتتاح خواهد شد. روزنامه السابه دیلی، روزنامه رسمی عراق به نقل از فرماندار کربلا توضیح داد که ساخت فرودگاه این شهر مقدس در حال حاضر با پیشرفت خوبی همراه است.  

نسیف الخطابی فرماندار کربلا تاکید کرد که این استان عراق سالانه میلیون ها بازدید کننده خارجی به خصوص در مناسبت های مقدس مانند سفر اربعین دارد و وهم اکنون شاهد پیشرفت قابل توجهی در زمینه های آموزش، بهداشت و خدمات است. 

این مقام عراقی پیشرفت تکمیل فرودگاه بین المللی کربلا را بیش از 75 درصد اعلام  کرد. ساخت فرودگاه در کربلا توسط یک شرکت بریتانیایی و طراحی آن نیز توسط یک شرکت فرانسوی انجام گرفته است که پس از تکمیل منعکس کننده میراث اسلامی و فرهنگی این منطقه از عراق خواهد بود. 

فرماندار کربلا خاطر نشان کرد که باند فرودگاه تکمیل شده است و سالن های ورود و خروج نیز به زودی تکمیل خواهد شد. او افزود که فرودگاه بین المللی کربلا به رشد اقتصادی استان کمک خواهد کرد و آن را به یک مقصد توریستی تبدیل خواهد کرد. 

این پروژه در چهار مرحله انجام خواهد شد. ظرفیت فرودگاه در فاز اول به سه میلیون مسافر در سال، 6 میلیون مسافر در فاز دوم، 18 میلیون مسافر در فاز سوم و در مرحله نهایی به ظرفیت جابجایی 20 میلیون مسافر در سال خواهد رسید. فرودگاه بین المللی کربلا مابین شهرهای نجف و کربلا و در فاصله 32 کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • هشدار پلیس فتا خوزستان درباره انتخابات
  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم