Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در فارس ۲۵ درصد است اما در برخی شهرستان ها مثل جهرم و لار این آمار ۴۰ درصد است، اظهار کرد: آمار تجمعی از ابتدای شیوع تاکنون ۳۰ درصد است، و نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: درصد بهبودی هم نسبت به گذشته ۲ درصد بهتر شده است یعنی قبلاً ۹۴ درصد بوده و اکنون ۹۶ درصد شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا از ابتدای شیوع تا کنون ۶ هزار و ۱۷۶ نفر است، تصریح کرد: افراد مشکوک به کرونا نزدیک به ۲ هزار نفر است.

او اضافه کرد: از زمان اجرای واکسیناسیون تا امروز، میزان یک میلیون و ۶۱۴ هزار و ۹۶۸ واکسن، دُز اول و دوم بوده است که از این تعداد یک میلیون و ۲۸ هزار و ۴۰۴ عدد دُز اول و ۵۸۶ هزار و ۵۶۴ هزار عدد دُز دوم است.

قاسم‌پور با بیان اینکه قبلا تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها روزانه بیش از ۶۰۰ نفر بود، ادامه داد: اکنون تعداد بستری کاهش داشته و به روزانه ۵۱۰ تا ۵۲۰ نفر رسیده است.

او افزود: کل بیماران موجود در بیمارستان‌های سراسر استان ۴ هزار و ۴۱۱ نفر است که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۰۰ بیمار بستری دائم هستند و هزار و ۷۱۱ نفر از آن‌ها بستری موقت هستند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا در خصوص ضریب اشغال تخت ها، تصریح کرد: بستری عادی ۹۳ درصد و بستری ویژه ۸۰ درصد است.

او با بیان اینکه زمان گذر از پیک پنجم مشخص نیست، گفت: اگر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزایش پیدا کند ممکن است از این موج خارج شویم، اما اگر رعایت اصول بهداشتی ضعیف باشد و در تزریق واکسن هم سرعت نداشته باشیم قطعا پیک ششم به موج پنجم متصل می‌شود.

قاسم پور درباره آمار روزانه بازرسی و نظارت در سطح استان فارس تا ۹ شهریور اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۱۰ بازدید به طور روزانه از اصناف انجام گرفته که در این بازرسی ها، ۱۳۸ مورد اخطار و ۱۱ مورد پلمب شده است.

او با بیان اینکه ۴۱۲ مورد تذکر لسانی به خودرو‌های شخصی متخلف داده شده است، گفت: ۲۵۷ خودرو بازگشت داده شده و ۴۴۱ مورد جریمه شده اند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا اضافه کرد: ۴ مورد بازرسی از ادارات و سازمان‌ها در موج پنجم کرونا انجام شده که تخلفی نداشته اند.

قاسم پور تصریح کرد: آمار تجمعی بازرسی و نظارت در سطح استان از اصناف از ابتدای شیوع کرونا تا ۹ شهریور، ۹۳ هزار و ۸۵۴ بازدید انجام شده که در این بازرسی‌ها ۳۵ هزار و ۵۰۲ اخطار و هزار و ۴۶۱ مورد پلمب شده اند.

او ادامه داد: در بازرسی و نظارت در سطح استان از خودرو‌های شخصی متخلف از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۳۵۴ هزار و ۹۶۴ تذکر لسانی داده شده و ۱۷۷ هزار و ۷۱۳ خودرو بازگشت داده شده و ۵۷۴ هزار و ۲۷۱ مورد جریمه شده اند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: ۹۲۰ بازدید از ادارات و سازمان‌ها صورت گرفته که ۲۱۸ تذکر کتبی و ۷ مورد به هیات تخلفات اداری معرفی شده اند.

او درخصوص برگزاری مراسم و راهپیمایی اربعین، گفت: تصمیم بر آن شده است که در ستاد ملی کرونا که جمع بندی نهایی شد و کشور عراق هم نظرش را به طور صریح مشخص کرد آن زمان اطلاع رسانی شود.

قاسم پور اضافه کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بهتر شده، اما به هیچ وجه کافی نیست و سطح شهر و خیابان‌ها شلوغ است و دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی وجود دارد.

او گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و گروه‌های نظارت و بازرسی، درصد استفاده از ماسک، فاصله گذاری و تهویه به حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده و بهتر شده، اما کافی نیست چرا که خطر کرونای لامبدا وجود دارد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصریح کرد: تلاش می‌شود پیش بینی‌ها و اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع احتمالی لامبدا در استان فارس انجام شود، زیرا بسیار کشنده‌تر و مسری‌تر است و امکانات و نیرو‌های انسانی خود را باید بررسی کنیم و دستگاه‌ها و سازمان‌ها آمادگی کافی برای مقابله با آن را داشته باشند.

کاهش تاثیر منع تردد شبانه در بیماری کرونا

او درخصوص منع تردد شبانه و تاثیر آن در کاهش بیماری کرونا، تصریح کرد: قطعا اثرگذار بوده، اما به علت طولانی شدن اجرای طرح، اثرگذاری آن کاهش یافته است.

او افزود: به نظر می‌رسد که ستاد ملی کرونا باید تدابیر و تمهیدات دیگری را جایگزین طرح منع تردد شبانه کند و تصمیمات اثرگذار بهتری را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا مبتلایان به کرونا ابتدای شیوع بهتر شده داده شده قاسم پور شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزدها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

کد خبر 6089750 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • زمان قرعه کشی مرحله ۱/۴ نهایی جام حذفی مشخص شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد