Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل می‌گوید بیش از ۵ میلیارد دلار خسارت به زیرساخت‌های غزه وارد شده است.

خبرگزاری میزان - آخرین جنگ بین رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی از یک الگوی آشنا و نگران کننده پیروی کرد؛ حملات ویرانگر هوایی رژیم صهیونیستی و از دست رفتن جان افراد بسیار.

به گزارش «ایندیپندنت»، ترس‌های باقی مانده پس از هر جنگ در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ یک ترس پایدار از جنگ بعدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در غزه، فلسطینی‌ها عزادار جان باختگان هستند و سعی می‌کنند در میان ویرانه‌ها زندگی را از سر بگیرند و خانه‌های خود را بازسازی کنند.

سازمان ملل می‌گوید بیش از ۵ میلیارد دلار خسارت در ۴ جنگ به خانه ها، کشاورزی، صنعت، برق و زیرساخت‌های آب غزه وارد شده است.

با نگاهی دقیق‌تر به این رقم سرسام آور، چالش‌هایی برای هرگونه طرح بازسازی آشکار می‌شود.

تصاویر ماهواره‌ای و آمار تلفات نشان دهنده بزرگی این ویرانی است.

به گفته کارشناسان، غزه در بحران است و هر جنگ مشکلات فلسطینی‌ها را تشدید می‌کند.

بیش از دوسوم جمعیت غزه خانواده‌هایی هستند که در جریان جنگ ناشی از ایجاد رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ از خانه‌های خود فرار کرده یا مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

بیشتر بخوانید: شهادت کودک فلسطینی با شلیک نظامیان رژیم صهیونیستی گزارش یونیسف از جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی

در اواخر دهه ۱۹۸۰، اولین قیام فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی در غزه آغاز شد و حماس با اصل مخالفت با وجود رژیم صهیونیستی تشکیل شد.

رژیم صهیونیستی با کمک مصر مرز‌های غزه را بسته و امروزه تعداد کمی از مایحتاج مردم غزه بدون اجازه رژیم صهیونیستی می‌تواند وارد یا خارج شود.

رژیم صهیونیستی در طول جنگ، موشک و حملات هوایی انجام می‌دهد و در ماه می‌ بیش از هزار و ۵۰۰ نقطه را در غزه هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که تنها اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد، اما تاسیسات غیرنظامی نیز اغلب مورد حمله قرار می‌گیرند.

سازمان ملل با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای آسیب‌های وارد شده به تاسیسات و زیرساخت‌های غزه را در پی جنگ‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ دنبال کرده است.

با لایه بندی تصاویر، نقشه ده‌ها منطقه در امتداد مرز غزه را نشان می‌دهد که بار‌ها و بار‌ها ویران شده اند.

هر جنگی تعداد زیادی از افراد کشته شده و مکان‌های تخریب شده را به همراه دارد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از ۴ هزار فلسطینی در این ۴ جنگ به شهدت رسیدند که بیش از نیمی از آن‌ها غیرنظامی بوده اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: غزه رژیم صهیونیستی حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی غزه رژیم صهیونیستی حقوق بشر رژیم صهیونیستی سازمان ملل وارد شده خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، جنگ نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به راه انداخته است، امروز وارد دویست و چهارمین روز خود شد. سیاست گرسنگی در غزه که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها از آن استفاده می‌کند، در روزهای اخیر به مراحل بدتری رسیده و این مسئله منجر به افزایش فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی برای ممانعت از هدف قرار دادن غیرنظامیان و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شده است.

به گفته منابع فلسطینی، در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه هشت فلسطینی شهید و ۳۰ تن زخمی شدند.

طبق گزارش معا، همچنین رژیم صهیونیستی منزل مسکونی را در شهر «رفح» هدف قرار داد که منجر به شهادت ۶ تن از جمله چهار کودک و زخمی شدن چند تن دیگر شد. رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غرب شهر رفح را به شدت بمباران کرده‌اند.

همچنین شهرداری «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه اعلام کرد جنگ رژیم صهیونیستی منجر به نابودی ۷۰ درصد چاه‌های آب در شمال غزه و ۵۰ درصد پمپ‌های آب آشامیدنی شده است. این نهاد اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی تمام محصولات کشاورزی در این شهر را از بین برده است.

همچنین در حمله این رژیم به اطراف مدرسه‌ای در غرب «خان یونس» و منطقه «السوارحه» در مرکز نوار غزه پنج تن شهید شدند.

یک منبع محلی اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف مدرسه «فیصل» در غرب خان یونس در جنوب غزه را هدف قرار دادند که منجر به شهادت سه شهروند فلسطینی شد.

در عرصه دیپلماتیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد وی معتقد است قطر، مصر و رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک راه و پیشبرد مذاکرات درباره غزه تلاش می‌کنند.

این در حالی است که یکی از رهبران ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با «العربی الجدید» گفت تاکنون به صورت رسمی درباره محتوای رویکرد جدید مذاکرات با جنبش حماس صحبتی نشده است. وی بر آمادگی حماس برای برخورد مثبت و جدی تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه/ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود