Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@23:35:02 GMT

وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به خلیج فارس سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۸۰۰۳

وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به خلیج فارس سفر می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت که هفته آینده برای تشکر از شرکای آمریکا که در نجات و اسکان افغان ها کمک زیادی انجام داده اند، به خلیج فارس سفر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طولانی ترین جنگ به پایان رسید، گفت که حدود شش هزار شهروند آمریکایی و در مجموع بیش از ۱۲۴ هزار غیرنظامی را از افغانستان خارج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آستین خروج نیروها را یک دستاورد فوق العاده برای ارتش آمریکا و متحدان خواند و افزود وارد فصل جدیدی می شویم که دیپلماسی تلاش های تخلیه از افغانستان را رهبری می کند.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد به مقابله با تروریسم در هر کجا که باشیم ادامه خواهیم داد و برای ایجاد ثبات در منطقه تلاش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد که برای مقابله با داعش، هر کاری بتوانیم انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که واشنگتن با طالبان درموضوعاتی محدود همکاری کرد تا بیشترین تعداد افراد را از افغانستان خارج کنیم.

لوید آستین پیش بینی ارتباط آمریکا با طالبان را در آینده دشوار دانست .

همکاری ارتش آمریکا با طالبان برای مقابله با داعش محتمل است

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز درباره احتمال همکاری آمریکا با طالبان برای مقابله با داعش نیز گفت: "ممکن است."

این مقام نظامی آمریکا با بیان اینکه تخلیه را در محیطی دشوار انجام دادیم، گفت که بیش از ۳۸۷ پرواز را برای خارج کردن بیش از ۱۲۴ هزار نفر از افغانستان انجام دادیم.

این مقام نظامی آمریکا تصریح کرد: از این ماموریت درس های راهبردی زیادی آموختیم.

وی ادامه داد: در مورد چگونگی رسیدن به این مرحله در افغانستان در سالهای آینده مطالعه خواهیم کرد.

این مقام ارتش آمریکا اضافه کرد: تلاش های ما برای مبارزه با تروریسم در افغانستان به حفظ امنیت ما کمک کرد.

وی، پیش‌بینی ارتباط آمریکا با طالبان را دشوار خواند و آن را منوط به رفتار طالبان دانست.

آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشت تا اینکه جنگ بیست ساله افغانستان که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از مرزها شناخته می‌شود، سرانجام با خروج نیروهای آمریکایی در ۳۰ اوت (9 شهریور) با پایانی خونبار همچون آغاز آن، پایان یافت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک آستین آمریکا وزیر دفاع خاورمیانه افغانستان محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک وزیر دفاع آمریکا آمریکا با طالبان ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند