Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۲۰۰۸، جو بایدن که در آن زمان سناتور بود به همراه همکارانش جان کری و چاک هیگل به دلیل طوفان برفی در ۲۰ کیلومتری پایگاه هوایی بگرام مجبور به فرود اضطراری با هلیکوپتر شدند. شبه نظامیان طالبان و دیگر گروه‌ها که احتمال داشت در آن نزدیکی‌ها باشند، هرلحظه ممکن بود به آن‌ها حمله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن روز محمد مترجم افغان به همراه چتربازان آمریکایی برای نجات بایدن رفت. به مدت ۳۰ ساعت، او به همراه گروهی هلیکوپتر از محل محافظت کرد و ساکنان محلی را راند تا نزدیک نشوند.

به نوشته وال استریت ژورنال، محمد در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا گفته است که هم اکنون مخفی می‌باشد وخواستار نجات خود وخانواده اش شده است، اما به گفته رسانه‌های آمریکایی، مقامات کاخ سفید در پاسخ به این درخواست به سخنان آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده اشاره نموه اند که گفته است آمریکا به ارائه کمک به کسانی که می‌خواهند افغانستان را ترک کنند ادامه خواهد داد.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفته است: من اول می‌گویم که پیام ما به او این است که از تو به خاطر جنگیدن کنار ما در ۲۰ سال گذشته، به خاطر نقشی که در کمک به تعدادی از افراد مورد علاقه من برای خارج شدن از کولاک برف ایفا کردی و به خاطر همه کار‌هایی که تو کردی تشکر می‌کنیم و تعهد ما نه فقط به شهروندان آمریکایی بلکه به شرکای افغانمان که کنار ما جنگیدند پایدار است... ما شما را خارج خواهیم کرد و خدمت شما را پاس خواهیم داشت.

دولت بایدن گفته مشغول هماهنگی با طالبان با هدف کمک به تضمین عبور امن شهروندان آمریکایی و شرکای افغان به جهت خروج است.

او در نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص اهرم آمریکا بر طالبان برای تضمین خارج سازی هر چه بیشتر غیرنظامیان از افغانستان خاطر نشان کرد: ما دارای اهرمی عظیم بر طالبان شامل دسترسی به بازار جهانی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان مترجم بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران

به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه در گفتگو با فارس از ابراز پشیمانی برخی چهره‌های فعال که در ایام اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی»  به خارج از ایران رفته بودند، خبر داده است.

به گفته این منبع آگاه برخی از این چهره‌ها همچنین درخواست‌های را مستقمیا و یا با واسطه برای بازگشت به ایران مطرح کرده‌اند.عدم توفیق در موضوعات کاری، حس فریب خوردن از اپوزیسون خارج نشین و اختلافات و از هم گسیختگی ضدانقلاب، سبب ناامیدی، پشیمانی، احساس سرخوردگی و برخی بیماری‌های روحی در این چهره‌ها شده است.

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد