Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:31:53 GMT

معلم لامردی ۳ کتاب حوزه تعلیم و تربیت تالیف کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۹۳۱۹

معلم لامردی ۳ کتاب حوزه تعلیم و تربیت تالیف کرد

بهرام عاشوری مؤلف و نویسنده کتاب در حاشیه آئین رونمایی از این سه اثر به خبرنگار مهر گفت: با نوشتن، می‌شود روح امید را در جامعه زنده نگه داشت و روح خود را از علم و دانش، سیراب کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که محور اصلی این سه کتاب تصریح کرد: این کتاب‌ها با محوریت تربیتی و مذهبی و آسیب شناسی مسائل اجتماعی به بررسی معضلات و ناهنجاری‌ها می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین زمینه افزود: مطالعات تطبیقی و میدانی نشان داد که ناامیدی نقش بسزایی در ناهنجاری‌ها دارد که همین امر موجب شد کتابی در راستای مثبت آن، یعنی نقش امید در تربیت انسان، به نگارش درآورم و ازمنابع معتبر نظیر قرآن استفاده شود.

این نویسنده لامردی اظهار داشت: هدفم از نوشتن کتاب، رفع بخشی از معضلات و مشکلات جامعه است، زیرا ناهنجاری‌ها در جامعه و خانواده ایرانی آنقدر زیاد شده است که اگر ننویسیم ظلم به انسانیت و بشریت و جامعه ایرانی است.

عاشوری خاطرنشان کرد: سال‌ها در مدارس متوسطه بین نوجوانان بوده ام و ناهنجاری‌های زیادی دیده ام که مرا تکان داد تا ریشه یابی کنم، در خانواده‌های متزلزل مشکلات عدیده‌ای وجود دارد هم پدر و مادر و هم فرزندان، همگی در عذاب هستند.

وی گفت: دو کتاب دیگر نیز در دست چاپ هست. یکی خاطرات سی و سه ساله ام در کسوت معلمی که حاوی ۴۲۰ صفحه است، و کتاب دیگرم تحلیل آماری و سینوپتیکی بارشهای شدید، که با رشته تحصیلی ام همخوانی دارد.

وی در همین زمینه گفت: چون این کتاب تخصصی محسوب می‌شود، در دانشگاه‌ها بیشتر مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد، و دارای نقشه‌های سینوپتیکی زیادی نیز هست.

بهرام عاشوری فرهنگی لامردی و زاده روستای دهنو فاضلی بخش چاهورز که متولد ۱۳۵۴ و از فرهنگیان بخش چاهورز که مدتی قبل یکی از آثارش با حضور مسئولین محلی بخش چاهورز رونمایی شد.

آئین رونمایی از کتاب‌های عاشوری چاهورزی، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حجت الاسلام طاهری امام جمعه چاهورز انجمن نویسندگان، اعضای شورای اسلامی شهر لامرد، احمدی زاده مسئول کتابخانه های شهرستان، مسؤولان دفاتر نماینده شهرستان‌های لامرد ومهر در مجلس شورای اسلامی، بخشدار، شوراها و دهیاران بخش چاهورز رونمایی شد.

در ادامه این برنامه مراسم رونمایی انجام، و لوح تقدیر به بهرام عاشوری مؤلف و پژوهشگر از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تقدیم شد.

کد خبر 5295161

منبع: مهر

کلیدواژه: تالیف کتاب کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب لامرد ویروس کرونا بوشهر هفته دولت واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه آتش سوزی تالاب انزلی واکسیناسیون مجلس شورای اسلامی اردبیل قزوین ناهنجاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر کل کتابخانه استان در این آیین گفت : استاد توحید اصعرزاده حدود ۲۰ جلد کتاب در حوزه مختلف داستانی شعر دفاع مقدس و آموزشی تاکنون  نوشته و چاپ کرده اند و آخرین کتاب ایشان به نام دنیای کسی را عوض کرده ای ؟؟؟ امروز رو نمایی می‌شود .

  معصومی تصریح کرد: مطالعه   رکن جامعه فرهیخته است و هر چقدر بیشتر در کتابخانه های حضور پر رنگ وجود داشته باشد و خواندن کتاب افزایش یابد مسلما سطح آگاهی  و سواد جامعه نیز افزایش خواهد یافت .

کتاب  استاد توحید اصغرزاده خلاصه ای  از  پاسخ  پرسش هایی برای  تغییر دنیای خود و دیگران به ویژه  برای معلمان و اندیشمندان انسان ساز است و که در اجرای   سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نگارش درآمده است.

 

دیگر خبرها

  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • نوع برخورد غرب با تجمعات دانشجویی نشان از ادعاهای واهی آنها است
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند