Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@20:36:30 GMT

آیا تزریق دو دز واکسن کرونا الزامی است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۹۳۳۵

آیا تزریق دو دز واکسن کرونا الزامی است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ابتلای قبلی به ویروس کرونا و بهبودی از آن به تنهایی سطح بالایی از آنتی بادی‌ها علیه ویروس یا پاسخ قوی پس از تنها یک دوز واکسن دو دوز را تضمین نمی‌کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، مطالعه جدید شامل ۲۷ بزرگسال واکسینه شده در منطقه شیکاگو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از آن‌ها قبلا به کرونا مبتلا بودند. آن‌ها نمونه خون را دو تا سه هفته پس از دوز اول و دوم واکسن و دو ماه پس از دوز دوم ارسال کردند.  نمونه‌های خون را برای وجود آنتی بادی‌ها علیه ویروس کرونا تجزیه و تحلیل کردند.

توماس مک دید، استاد مردم شناسی و یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: هنگامی که ما نمونه‌های خون شرکت کنندگان را که حدود سه هفته پس از دوز دوم واکسن جمع آوری شده بود آزمایش کردیم، سطح متوسط ​​مهار ۹۸ درصد بود که نشان دهنده سطح بسیار بالایی از آنتی بادی‌های خنثی کننده است، اما سطح آنتی بادی در برابر انواع در حال ظهور به طور قابل توجهی پایین‌تر بود یعنی از ۶۷ تا ۹۲ درصد.

همچنین، بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله Scientific Reports، نمونه‌های خون افراد بهبود یافته که دو ماه پس از دوز دوم واکسن جمع آوری شد، نشان داد که پاسخ آنتی بادی حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

یافته دیگر این بود که شرکت کنندگانی که دارای علائم متعدد کووید-۱۹ بودند، واکنش ایمنی قوی‌تری نسبت به واکسن‌ها نسبت به افرادی که علائم خفیف یا بدون علامت داشتند، داشتند.

مک دد در بیانیه خبری دانشگاه گفت: بسیاری از مردم و بسیاری از پزشکان تصور می‌کنند که هرگونه تماس قبلی با سارس-کوو-۲ باعث ایجاد عفونت مجدد می‌شود. بر اساس این منطق، برخی از افرادی که قبلا در معرض تماس قرار گرفته‌اند فکر نمی‌کنند که نیاز به واکسیناسیون داشته باشند، آن‌ها فکر می‌کنند که تنها بک یک دوز واکسن کرونا نیاز دارند.

او گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد که ابتلا به ویروس کرونا و بهبودی از آن سطح بالایی از آنتی بادی‌ها و همچنین پاسخ قوی آنتی بادی به اولین دوز واکسن را تضمین نمی‌کند. برای افرادی که عفونت‌های خفیف یا بدون علامت داشتند، پاسخ آنتی بادی آن‌ها به واکسیناسیون در اصل همان است که برای افرادی که قبلا در معرض آن قرار نگرفته‌اند. به گفته مک دد، این مطالعه قبل از ظهور نوع دلتا انجام شده است، اما یافته‌ها هنوز قابل اجراست.

تا آنجا که محافظت پس از واکسیناسیون انجام می‌شود، داستان برای همه انواع مختلف از جمله دلتا یکسان است، واکسن محافظت خوبی را ارائه می‌دهد، اما محافظت خوبی به عنوان نسخه اصلی ویروس که واکسن برای آن طراحی شده است، ندارد. این واقعیت که ایمنی با گذشت زمان کاهش می‌یابد، شما آسیب پذیری بیشتری را در برابر عفونت‌های بزرگ افزایش می‌دهید.

 

پربیننده ترین نظر علمی درباره اثربخشی واکسن "سینوفارم" سویه جدید کرونا از راه رسید احتمال تاثیر سم نوعی افعی بر ویروس کرونا از شایعه تا واقعیت، خطر ایجاد لخته خون با تزریق واکسن کرونا شایع ترین علائم دلتا پلاس در کودکان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن کرونا آنتی بادی ها ویروس کرونا پس از دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد