Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پرتغال در چهارمین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 به لطف درخشش کاپیتان اعجوبه اش پیروز شد.
به گزارش آریا، پرتغال 7 امتیازی در چهارمین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی و در گروه A میزبان ایرلند بدون امتیاز در این گروه بود که تا دقیقه `89 در خانه بازنده بودند اما آنها کاپیتانی مثل کریستیانو رونالدو دارند که تا دقیقه `6+90 دو گل به ثمر رساند و علاوه بر عبور از رکورد علی دایی با 111 گل ملی، تیمش را به یک پیروزی دراماتیک رساند و 10 امتیازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صربستان و لوکزامبورگ با 7 و 6 امتیاز دوم و سوم هستند.
کریستیانو رونالدو معمولا انتقام گیری را خیلی به آینده موکول نمی کند و تجربه نشان داده بهتر است این ستاره 36 ساله و پرتغالی را خیلی عصبی نکنید. کریستیانو رونالدو در نیمه اول دیدار مقابل ایرلند و در دقایق ابتدایی یک پنالتی از دست داد و البته دارا اوشی،  بازیکن حریف او را عصبی کرده و با تغییر جای توپ رونالدو تمرکز این بازیکن را بهم زد.
همچنین در طول 90 دقیقه و هنگامیکه ایرلند با یک گل پیش بود نیز به نظر می رسید بازیکنان این تیم قصد دارند با عصبی کردن کریستیانو رونالدو نگذارند او دروازه این تیم را باز کرده و این سه امتیاز شیرین را از ایرلند بگیرد. اما طوفان این بازیکن تازه از دقیقه 90 آغاز شده و او با دبل خود در دقایق پایانی یک تنه پیروزی تیم ملی پرتغال را رقم زد.
در دقیقه 90 و روی ارسال گونزالو گوئدس از سمت راست بود که کریستیانو رونالدو با یک پرواز فوق العاده موفق شد گل تساوی را به ثمر رسانده و پنالتی از دست رفته نیمه اول را جبران کند. اما معجزه ستاره پرتغالی اینجا تمام نشد و کریستیانو رونالدو در دقیقه 95 یک بار دیگر با پروازی تماشایی و ضربه سر غیرقابل مهار خود به گوشه دروازه، گل برتری و سه امتیازی پرتغال را وارد دروازه ایرلند کرد. جالب اینجاست کریستیانو رونالدو برای کارت زردی که بعد از خوشحالی گل دوم و درآوردن لباس خود گرفت دیدار بعدی پرتغال مقابل آذربایجان را از دست داد
بدین ترتیب کریستیانو رونالدو گل های شماره 110 و 111 خود در رده ملی را به ثمر رسانده و با اقتدار در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ فوتبال در رده ملی قرار گرفت. این رکورد بیش از یک دهه در اختیار علی دایی، فوق ستاره تیم ملی ایران بود، اما حالا کریستیانو رونالدو با دبل خود در مسابقه به تنهایی در صدر جدول قرار گرفته است. 
کریستیانو رونالدو حالا به تنهایی و با 111 گل ملی، رکورد دار بهترین گلزن دنیا در رده ملی است. رکورد 109 گل ملی علی دایی بالاخره در تاریخ 11 شهریور 1400 توسط اعجوبه پرتغالی، کریستیانو رونالدوی 36 ساله و کاپیتان تیم ملی پرتغال شکسته شد. کریستیانو رونالدو با دو گلی که در بازی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 با ضربه سر وارد دروازه ایرلند کرد، خود را به 111 گل ملی رساند و حالا از این پس در مسیر دست نیافتنی تر شدن خواهد بود. رکوردی که شکستن آن شاید سال های سال طول بکشد.
حالا اعجوبه پرتغالی با انتشار پستی در اینستاگرام رسمی خود، به طور ویژه از علی دایی هم تشکر کرد:
حتی نمی توانم حسم را در قالب کلمات بیان کنم! مملو از احساسی هیجان انگیز هستم! بزن بریم پرتغال! بزن بریم!
از تمام رکورد هایی که در طول کارنامه ام شکسته ام - و خوشبختانه چندین رکورد بوده است - این رکورد برای من بسیار خاص بود و قطعاً در ردیف دستاوردهایی است که خیلی باعث افتخارم می شود.
 قبل از هرچیز، به خاطر اینکه هر بار پیراهن تیم ملی کشورم را به تن می کنم، لحظه خاصی است و می دانم که از پیراهن پرتغال دفاع می کنم و به دنیا نشان می دهم که مردم پرتغال چگونه هستند. دوماً، به خاطر اینکه رقابت های ملی همیشه تأثیر بسیار زیادی روی من داشته اند و من هر تابستان با تماشای بازی های الگوهایم در رقابت های یورو و جام های جهانی بزرگ شده ام و دیده ام که چگونه برای پرچم کشورشان بازی می کنند. اما در نهایت و مهم تر از همه، زدن 111 گل با پیراهن تیم ملی یعنی 111 بار چنین لحظاتی مثل امشب در ورزشگاه آلگارو تجربه کرده ایم؛ لحظاتی که اتحاد جهانی را به همراه دارد و میلیون ها میلیون هوادار پرتغالی را هم در سراسر جهان خوشحال می کند. به خاطر آنها، هر نوع فداکاری، ارزشش را دارد.
 دلیل دیگری که باعث می شود بیش از پیش قدردان این دستاورد و رکورد باشم، به خاطر علی دایی است که سطح استاندارد ها و انتظارات را به قدری بالا برده که حتی من هم گاهی اوقات با خودم فکر می کردم که ممکن است هرگز به او نرسم. به "شهریار" بابت سال ها حفظ این رکورد تبریک می گویم و از اینکه هر بار گلزنی کردم و به این رکورد برجسته نزدیک و نزدیک تر شدم، احترام بسیار زیادی به من نشان داد، از او تشکر می کنم.
 ممنون پرتغال. از تمام هم تیمی ها و حریفانی که این ماجراجویی و مسیر را فراموش نشدنی تر کردند تشکر می کنم. امیدوارم طی سال های آینده نیز همدیگر را داخل زمین بیشتر ببینیم! هنوز پرونده را نمی بندم...

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رونالدو علی دایی کریستیانو کریستیانو رونالدو علی دایی تیم ملی سال ها گل ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است

به گزارش "ورزش سه"، آنتونی، وینگر منچستریونایتد، تایید کرد برای بهبود بازی خود، ویدیوی بازی‌های وینگرهای سابق این باشگاه مانند کریستیانو رونالدو و دیوید بکهام را تماشا می‌کند.

در تساوی 1-1 منچستریونایتد مقابل برنلی، آنتونی تنها گل تیمش را به ثمر رساند و مانع از شکست یونایتد شد. این بازیکن برزیلی که هنوز 24 سال سن دارد، مشتاق است تا عملکردش را بهبود ببخشد و از بازیکنان بزرگی که قبلاً در این باشگاه کار می‌کردند، الهام می‌گیرد.

آنتونی به سایت رسمی یونایتد گفت:"من همیشه کریستیانو رونالدو را دنبال می‌کردم، او در پست وینگر خیلی خوب بازی می‌کرد. من همیشه لیونل مسی و نیمار را خیلی دوست داشتم، آن‌ها سه بازیکنی هستند که همیشه دنبال آن‌ها را دنبال می‌کردم.

در بازی‌های ویدیویی با بکام زیاد بازی کردم، اخیرا مستندش را دیدم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. بکام برای من منبع الهام است. قبلاً برای او احترام قائل بودم، از او تمجید می‌کردم و پس از تماشای مستندش، این تحسین بیشتر شد. او بازیکنی بود که از بچگی دنبالش می‌کردم، همانطور که گفتم اخیراً از تماشای مستند او چیزهای زیادی یاد گرفتم.

فوتبال همیشه در حال تغییر است و امروز با بازی در یک باشگاه بزرگ، مانند بازی در یونایتد، باید این کار را هر روز انجام دهید. اینکه حمله کنم یا در دفاع به تیم کمک کنم برای من سخت نیست، مهم این است که تیم برنده شود. قبلاً بارها گفته‌ام: شما باید خود را فدای تیم و باشگاه کنید و انجام این کار برای من مشکلی ندارد.

این مهم است که نه تنها در جام حذفی خوب بازی کنیم، بلکه باید فصل را در لیگ برتر هم خیلی خوب به پایان برسانیم. این چیزی است که من برای آن کار کرده‌ام، احساس بسیار خوبی دارم و برای هر فرصتی آماده هستم."

دیگر خبرها

  • کولاک جدید کریستیانو رونالدو در عربستان
  • رونالدو النصر را به فینال جام حذفی عربستان رساند
  • رونالدو دبل کرد و النصر فینالیست شد
  • گل دوم کریستیانو رونالدو به الخلیج (النصر 3-0 الخلیج)
  • گلزنی سادیو مانه از روی نقطه پنالتی در حضور کریستیانو رونالدو (النصر 2-0 الخلیج)
  • گل والی زیبای کریستیانو رونالدو به الخلیج (النصر 1-0 الخلیج)
  • به بهانه تقابل بایرن مونیخ و رئال مادرید؛ گل های کریستیانو رونالدو در آلیانز آرنا / فیلم
  • وقتی بعد از بغل مارسلو، همه بازیکنان رئال مادرید کریستیانو رونالدو را بغل کردند / فیلم
  • خوشحالی گارناچو به سبک کریستیانو رونالدو، پس از پیروزی در بازی بیلیارد / فیلم
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است