Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه خرما دارد و به عنوان یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما نقش مهمی را در ایجاد ارزش افزوده برای این محصول فراهم می‌کند و باعث بهبود وضعیت بازار این محصول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در همین راستا صنایع بسته‌بندی فرآوری در مناطق خرماخیز و قطب‌های تولید این محصول در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه این صنایع در قطب‌های تولید یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و می‌تواند نقش مهم در ارائه این محصول در بازارهای جهانی و افزایش صادرات آن داشته باشد.

قلی‌پور بیان کرد: در همین راستا یک واحد در روستای شاهیجان شهرستان دشتستان ایجاد شده است که در حفظ کیفیت خرما، بسته‌بندی و فرآوری این محصول نقش مهم و اساسی دارد.

پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۵ هزار تن محصول از نخلستان‌های استان برداشت شود که از این مقدار هشت هزار تن خارگ، ۳۰ هزار تن رطب و ما بقی خرما هستند.

شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، جم و دشتی به عنوان قطب‌های اصلی تولید خرمای استان محسوب می‌شوند و عمده خرمای تولیدی استان بوشهر از نوع کبکاب و زاهدی است.

سال گذشته ۲۷ هزار تن خرمای استان بوشهر به ارزش ۳۴ میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله پاکستان، افغانستان، آسیا میانه و اروپا صادر شد و پیش بینی می‌شود امسال میزان صادرات به ۳۰ هزار تن افزایش یابد.

در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن است که تا پایان سال به ۷۰ هزار تن افزایش می‌یابد و ظرفیت بسته بندی ۹۰ هزار تن خرما نیز در این استان تأمین شده است.

کد خبر 5295004

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع تبدیلی مصطفی قلی پور بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خرما ویروس کرونا بوشهر هفته دولت واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه آتش سوزی تالاب انزلی واکسیناسیون اردبیل مجلس شورای اسلامی افتتاح طرح عمرانی استان بوشهر بسته بندی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه این بازدید گفت : تولیدکنندگان فعال در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی ، باید برای به روز کردن نوع خدمات خود تلاش کنند.

شهرزاد افزود: بسته بندی میوه از موضوعات مورد توجه در کشور چین، و یکی از مشکلات ما در کشور ، بویژه در هرمزگان است که به شدت به آن روبرو هستیم.

وی گفت : واحدهای صنعتی فعال استان در زمینه تولید سبدهای بسته بندی، توانمندی ارائه این شکل و نوع از بسته بندی را در هرمزگان دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: از شیوه حمل و نقل ویژه میوه و تره بار این محل بازدید شد و می توانیم این روش را به عنوان یک الگو در استان اجرا کنیم.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز در این بازدید گفت: واحدهای سبدسازی و یونولیت سازی استان که در بازدید امروز ما را همراهی کرده بودند از نحوه بسته بندی میوه و تره بار ایده گرفتند.

قاسمی افزود : هرمزگان بعنوان استان مرزی، می تواند با اصلاحاتی در امر بسته بندی ویژه میوه و تره بار، به نتایج مطلوبی در امر صادرات غیرنفتی استان دست یابد. 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد