Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آئین اختتامیه جشنواره کشوری پروژه‌های دانش آموزی که بصورت مجازی برگزار شد، از مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت نام برد و گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد و انسان در طراز جمهوری اسلامی ایران مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه این جشنواره در محور‌های ترجمه کتاب، تالیف، ابداعات، داستان نویسی و کار آفرینی بوده است، افزود: جشنواره کشوری پروژه‌های دانش آموزی سینرژی با حضور یکهزار و ۹۲۷ دانش آموز و ثبت یکهزار و ۱۳۱ اثر از آبان ماه سال ۱۳۹۹ در کشور برگزار شد.

او با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید انسان تمام ساحتی را در مدارس تربیت کنیم، عنوان کرد: مهارت آموزی در راستای آموزش چگونه زیستن، بهتر زیستن و باهم زیستن مهمترین برنامه ما در آموزش و پرورش استان است که در همین راستا کارگروه مهارت آموزی در سطح استان، مناطق و مدارس تشکیل شده است.

اسکندری نسب با عنوان اینکه تمامی آمال و آرزو‌های آموزش و پرورش در مدرسه محقق می‌شود، گفت: باید در مدارس نحوه استفاده صحیح از منابع طبیعی و غیر طبیعی را آموزش دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر ترویج فرهنگ پرسشگری، مطالبه گری و پژوهش در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: مدرسه بهترین مکان برای فرهنگ سازی و ترویج امور فرهنگی است.

اسکندری نسب ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل موثر شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با آموزش و پرورش استان گفت: از هر طرح و برنامه‌ای که زمینه ساز ارتقا فرهنگ جامعه در مصرف انرژی باشد در مدارس استقبال می‌کنیم.

او مدیریت مصرف انرژی را در کشور ضروری دانست و بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که دانش آموزان سفیران مدیریت مصرف انرژی باشند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش جشنواره آموزش و پرورش استان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال

معاون آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران چمعالی، ۱۸ سال بلاتکلیف مانده بود ، اما حالا این اردوگاه تعیین تکلیف شد و از فاز یک این اردوگاه تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، امین سلیمانی، امروز _پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بزرگداشت با اشاره به چالش‌های روبه‌رو آموزش‌وپرورش بعد از شرایط کرونا، اظهار کرد: افت تحصیلی دانش‌آموزان، آسیب‌های جدی به فضای کاربردی مدارس، اقناع دستگاه‌های متولی برای بازگشایی مدارس و عدم حضور بلند مدت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس از چالش‌های جدی پسا کرونا برای آموزش و پرورش بود.

وی با اشاره به معلمان نمونه استان، افزود: جعفر عالیپور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار دوره ابتدایی دو نفر از معلمان استان هستند که به عنوان معلم نمونه کشوری شناخته شدند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به جذب معلم در دولت سیزدهم، تصریح کرد: عدم پیش‌بینی صحیح در حوزه نیرو انسانی آموزش و پرورش ما را با چالش بازنشستگی ۱۳ درصد از معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش استان مواجه کرد.

سلیمانی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ آزمون استخدامی برگزار شد و سهمیه این استان تنها ۲۹۴ نفر بود، در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۷۰ نفر جذب و در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری نیز طی هشت آزمون یک هزار و ۵۸۳ سهمیه جذب معلم برای استان لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه توزیع شیر رایگان در مدارس یک اتفاق بزرگ در دولت سیزدهم بود، گفت: هفته‌ای دو نوبت شیر رایگان بین ۱۱۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان توزیع شد و این توزیع نیز تا پایان اردیبهشت در سطح مدارس استان ادامه خواهد داشت.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری، اضافه کرد: اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران چمعالی، ۱۸ سال بلاتکلیف مانده بود، اما حالا این اردوگاه تعیین تکلیف شد و از فاز یک این اردوگاه تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر 750055

دیگر خبرها

  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی