Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس شورای حل اختلاف آذربایجان‌غربی از صلح و سازش ۵۰ درصد پرونده‌های شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان خبر داد و گفت:با ختم تعداد ۵۷۶ پرونده در شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان، تعداد ۴۳۸ نفر زندانی به آغوش خانواده بازگشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، هادی صمدی با اشاره به صلح و سازش بیش از 24 هزار اختلاف با میانجیگری اعضای شوراهای حل اختلاف استان در پنج ماهه امسال اظهار داشت: این میزان صلح و سازش رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف استان در اجرای منویات رئیس قوه قضائیه، سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی خویش در حل و فصل دعاوی، موفق به صلح و سازش تعداد 24 هزار و 365 فقره پرونده شده است که 35 درصد از دعاوی قابل صلح را شامل می‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عفو و گذشت دارای ابعاد مختلف است، گفت: صلح و سازش دارای ابعاد معنوی، انسانی و اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است و همه وظیفه دارند که نگاه مردم را به صلح و سازش تغییر و روحیه عفو و بخشایش را احیا کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سند تحول قضایی در حوزه صلح و سازش با جدیت در سطح استان پیگیری می‌شود بیان کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش و امنیت اجتماعی ، مدارا و آرامش را به همراه دارد و سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم به دستگاه قضایی می شود.

صمدی با بیان اینکه 97 درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف در سال جاری رسیدگی و مختومه شده اند افزود: طی این مدت وارده شوراهای حل اختلاف استان تعداد 101 هزار و 963 فقره پرونده بوده که با تلاش و همت جهادی اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در سراسر استان تعداد 98 هزار و 585 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی در ادامه با اشاره به آمار و عملکرد حوزه های قضایی استان افزود:طی این مدت اعضای شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی چایپاره موفق به حل و فصل 57 درصد از پرونده های قابل صلح شده اند و حوزه‌های قضایی شوط و چالدران  نیز به ترتیب با دارا بودن 52 و 47 درصد صلح و سازش در رتبه های بعدی قرار دارد.  

بیش از 9 هزار پرونده قضائی در خراسان شمالی به سازش منتهی شدزمان‌بر شدن رسیدگی به پرونده بی‌هویت‌های سیستان و بلوچستان/ بی‌شناسنامه‌ها کی تعیین تکلیف می‌شوند؟

رئیس شورای حل اختلاف آذربایجان‌غربی از صلح و سازش 50 درصد پرونده‌های شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان خبر داد و گفت : با ختم به صلح و سازش شدن تعداد 576 پرونده در شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان آذربایجان‌غربی، تعداد 438 نفر از مددجویان از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجرایی دادگستری استان برای ترویج فرهنگ گذشت و رضایت افزود: ستاد صبر در استان راه اندازی شده و تلاش می شود تا به کمک شوراهای حل اختلاف آید.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی با اشاره به آغاز به کار 25 هسته جهادی بخشایش در چارچوب برنامه های ستاد صبر استان گفت: با فعالیت جهادی هسته‌های بخشایش در امر برقراری مصالحه دعاوی مهم همچون قتل و اختلافات طایفه ای و کمک به آزادی زندانیان  از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

صمدی در ادامه یکی از برنامه ها و سیاست های اصلی دادگستری استان را کاهش آمار جمعیت کیفری و پایش زندانیان جرایم مالی غیر عمد جهت فراهم نمودن زمینه صلح و سازش ذکر کرد و اظهار داشت: ضروری است برای تحقق این امر مهم از طریق مذاکره و میانجی‌گری تلاش مضاعف  توسط هسته‌های مردمی جهت صلح و سازش صورت گیرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی در مورد تعداد پرونده‌های قتل عمد که منجر به صلح و سازش شده است، گفت: در پنج ماهه نخست امسال، 6 فقره پرونده قتل عمد با اقدامات و تلاش‌های شوراهای حل اختلاف  در حوزه های قضایی ارومیه، خوی، میاندوآب،  پلدشت و سلماس منجر به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان از قصاص شده‌اند.

انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حل اختلاف آذربایجان غربی شوراهای حل اختلاف شورای حل اختلاف صلح و سازش فقره پرونده پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۱۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سید محسن حمزه لو مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی ادامه داد: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

حمزه لو با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، افزود: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیاز‌های مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

وی تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین