Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:35:48 GMT

نایب قهرمان پارالمپیک: ورزش حرفه‌ای را متفاوت ببینید

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۱۹۷۷

نایب قهرمان پارالمپیک: ورزش حرفه‌ای را متفاوت ببینید

به گزارش ایرنا شهر رفسنجان امروز میزبان نایب قهرمان پارالمپیک بود؛ جایی که مردم و مسئولان به ورزشگاه تختی این شهر آمده بودند تا از دارنده مدال نقره المپیک توکیو استقبال کنند.

نایب قهرمان پاراالمپیک رشته وزنه برداری دسته +۱۰۷ کیلوگرم در سخنانی در این مراسم ابتدا با اظهار تأسف از اینکه نتوانست مدال طلا را در رقابت های ۲۰۲۰ این دوره در توکیو به دست آورد گفت: برای شرکت در مسابقات المپیک و پاراالمپیک ۲۰ سال تلاش کردم که ۱۷ سال مخصوصا برای پاراالمپیک زحمت کشیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزشکار وزنه برداری از حضور مردم و مسئولان تشکر کرد و از اینکه قرار بود به جانشینی مرحوم سیامند رحمان در این رقابت ها به مدال طلا دست یابد ناراحت بود و عذرخواهی کرد؛ وی گفت: تلاش ۲۰ ساله من برای شرکت در مسابقات المپیک بود و از این مدت ۱۷ سال بویژه یک سال اخیر بی وقفه برای حضور در  رقابت های پاراالمپیک زحمت فراوان کشیدم و باز هم نتوانستم خواسته مدال طلای ملّت ایران را اجابت کنم و به مدال نقره دست یافتم.

پورمیرزایی ادامه داد:  احساس سردی است که به جای دوستم اعزام شدم؛ او دار فانی را وداع گفته است و قرار بود به جای او این رقابت را با مدال طلا به جا آورم ولی نشد.

وی بیان کرد: پنج دوره المپیک شرکت کردم و از جوانی خود گذشتم؛ دو ماه اخیر در اردوها با مربیگری سیدرضا حسینی در شرایط سخت شرکت کردم  و قسمت نشد، خواست خدا بود و امیدوارم پذیرا باشید.

نگاهتان به ورزش حرفه ای متفاوت باشد

نایب قهرمان پاراالمپیک از مسئولان خواست نگاه خود را نسبت به ورزش همگانی و حرفه ای متفات کنند زیرا این ورزش ها نیاز به حمایت های معنوی و مادی دارد.

وی با اشاره به اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس، باشگاه های ورزشی فوتبال، بدنسازی، والیبال، بسکتبال و... را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است تصریح کرد: زیرساخت های ورزشی در این شهرستان توسط این باشگاه فرهنگی ورزشی در حال نوسازی، تعمیر و بازسازی است و این باشگاه نقش بسزایی در پرورش استعدادها و قهرمانان دارد.

پورمیرزایی ادامه داد: همانطور که می بینیم جوانی به اسم سعید افروز از اسفندقه روستایی از توابع جیرفت استان کرمان به رقابت های جهانی اعزام و مدال طلا را از آن خود می کند، افتخاری بس عظیم برای او، خانواده و ملت ایران است و موج شادی همه را به وجد می آورد پس برای ایجاد نشاط مسئولان به کشف استعدادها بپردازند و آنان را حمایت کنند تا در این راستا افتخارآفرین باشند.

خیابانی به اسم من نامگذاری نشود

این ورزشکار رفسنجانی در واکنش به سخنان چندی پیش مجید کهنوجی شهردار منتخب رفسنجان که در پیام تبریک به وی خواهان نامگذاری یکی از خیابان های شهر رفسنجان به نام نایب قهرمان پارالمپیک شده بود گفت: هیچ خیابانی به نام بنده نامگذاری نشود؛ بهتر است یکی از خیابان های شهر به نام " المپیک " نامگذاری شود.

سید حسین رحیمی رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان نیز در این حاشیه این مراسم اظهار کرد: به پیشنهاد پورمیرزایی جامه عمل می پوشانیم و خیابانی در رفسنجان به نام المپیک نامگذاری می شود.

رحیمی به هدیه نقدی ۵۰۰ میلیون ریالی شورای شهر به منصور پور میرزایی نیز اشاره کرد و گفت: جوانان ورزشکار در این شهرستان مورد تشویق شورا قرار دارند.

منصور پور میرزایی وزنه بردار باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان و قهرمان ملی توانست با ثبت رکورد ۲۴۱ کیلو گرم، نایب قهرمان مسابقات وزنه برداری پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شود.

شهرستان رفسنجان در عرصه ورزشی دارای بیش از ۴۰ باشگاه در رشته های مختلف وزنه برداری، والیبال و ... است و در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها پاراالمپیک رفسنجان وزارت ورزش و جوانان وزنه برداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاراالمپیک رفسنجان وزارت ورزش و جوانان پاراالمپیک رفسنجان وزارت ورزش و جوانان وزنه برداری وزنه برداری نایب قهرمان مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. نماینده سنگاپور با نمره ‌۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

کد خبر 6088258

دیگر خبرها

  • امیر ملکی‌پور درگذشت + سوابق
  • قهرمان اسبق ایران درگذشت
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!
  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • تیم تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • جام جهانی پاراتیراندازی| تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد