Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنجشنبه) تلفنی با همتای ایرانی خود گفت و گو کرد.

در گفتگوی تلفنی هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با وزیر امور خارجه کشورمان، وزیر خارجه آلمان آمادگی کشورش برای انجام همه اقدامات به منظور ارسال واکسن «بایون تک» به مقصد کشورمان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایکو ماس همچنین با تشکر از تسهیل انتقال اتباع آلمانی از افغانستان، در خصوص تحولات افغانستان با امیرعبداللهیان به تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه آلمان در خلال این گفتگو آغاز هرچه سریعتر گفتگوهای وین را خواستار شد و آمادگی کشورش برای ارتقای همه جانبه روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی از آلمان خواست برای نهایی کردن مذاکرات انجام شده برای ارسال واکسن بایون تک اقدام کند.

وزیر امور خارجه کشورمان دورویی آمریکایی ها را که حتی در ارسال کالاهای دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان نیز موانع تحریمی ایجاد کرده اند، مورد انتقاد قرار داد.

امیرعبداللهیان با اعلام اینکه آمریکایی ها درک درستی از منطقه و مردم‌ آن، بویژه ایران ندارند افزود: آمریکایی ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی توانند صحبت کنند و این ادبیاتی که گاه و بیگاه به کار می گیرند نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند، بلکه خود مسئله ساز است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام می شود، اما مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریمها و تامین حقوق حقه ایران بینجامد، به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهد.

امیرعبداللهیان از ارتقای‌ همکاری های دوجانبه در همه حوزه ها استقبال کرد.

به گزارش فارس،امیرعبداللهیان همچنین امروز در تماس تلفنی همتای اتریشی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می کند، تصریح کرد: مذاکره برای مذاکره، قابل قبول نیست. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هایکو ماس حسین امیرعبداللهیان مذاکرات وین وزیر امور خارجه خارجه آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس