Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد محمدی ظهر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح پروژه سنگی ملاتی حوزه آبخیز وستگان شهرستان بروجن با اشاره به اجرای ۶ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در این شهرستان طی سال جاری افزود: میزان حجم عملیات اجرا شده در این پروژه ها حدود ۵۳۰۰ متر مکعب بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در ۶ نقطه اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هدف اصلی این پروژه ها کنترل فرسایش خاک، کنترل رسوب، تقویت آبخوان و بهبود پوشش گیاهی در سطح شهرستان بوده است.

میانگین فرسایش در استان ۱۷ تن در هکتار در سال است

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد پروژه سنگی ملاتی حوزه آبخیز وستگان بود، گفت: میانگین فرسایش در استان نزدیک به ۱۷ تن در هکتار در سال است، که این حوزه به خاطر سازندهای زمین شناسی خاصی که دارد از بار رسوبی بالایی برخوردار است.

محمدی اضافه کرد: هدف از احداث این پروژه کنترل فرسایش رسوب حوزه و همچنین احیای دشت پایین‌دست وستگان بوده که اجرای آن موجب کاهش بار رسوبی تحمیلی به این دشت و تثبیت پروفیل طولی آبراهه های آن شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: این پروژه دارای ۱۳ سازه سنگی ملاتی با حجم ۱۷۰۰ متر مکعب بوده که با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی ادامه داد: در کل این ۶ پروژه ۳۵ سازه ایجاد شده که هدف اصلی آنها کنترل فرسایش و رسوب در سطح شهرستان است.

کد خبر 5295440

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری علی محمد محمدی پروژه آبخیزداری شهرستان بروجن ویروس کرونا بوشهر هفته دولت واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه آتش سوزی تالاب انزلی واکسیناسیون اردبیل انتخاب شهردار مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۲۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.

وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن