Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@22:27:45 GMT

دعوت دولت صربستان از رئیس جمهور ایران برای سفر به بلگراد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۴۵۵۷

دعوت دولت صربستان از رئیس جمهور ایران برای سفر به بلگراد

وزیر امور خارجه صربستان در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود دعوت رئیس‌جمهور کشورش از رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران برای سفر به این کشور را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، در گفتگوی تلفنی نیکلا سلاکوویچ وزیر امور خارجه صربستان  با حسین امیرعبداللهیان موضوعات مورد علاقه دوکشور مورد گفتگو تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه صربستان با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان و قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی صربستان، دعوت رئیس جمهور صربستان از رئیس جمهور اسلامی ایران برای سفر به این کشور را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکلا سلاکوویچ همچنین از امیر عبداللهیان برای شرکت در  اجلاس عدم تعهد در بلگراد دعوت به عمل آورد.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی با تشکر از ارسال محموله واکسن اهدایی از سوی صربستان و ابراز امیدواری برای تقویت همکاری در این حوزه، بر موضع قطعی ایران در حمایت از تمامیت ارضی صربستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد دیدار دو رئیس جمهور درمحدوده زمانی نزدیکی در تهران یا بلگراد و برای امضاء اسناد مختلف آماده شده میان دو طرف محقق شود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان در خصوص برنامه ریزی برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دوکشور نیز توافق کردند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان حسین امیرعبداللهیان امور خارجه صربستان صربستان کمیسیون مشترک وزیر امور خارجه اسلامی ایران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود