Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: ارتقا توان کارآفرینی و مهارت افزایی نسل آینده افق دور دست سند تحول بنیادین است.

محمد مهرافزون در جلسه‌ای با مدیران مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌وپرورش بروجرد که امروز یازدهم شهریورماه پیرامون مسائل، چالش‌ها و مشکلات این مدارس در سالن کنفرانس اداره برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌وری در آموزش‌وپرورش، استفاده مؤثر و بهینه از منابع و نیروی کار و اطلاعات برای دستیابی به خروجی‌های بیشتر است که در آموزش‌وپرورش نیروی انسانی و منابع مالی مناسب یکی از مهم‌ترین مواردی بوده که در رسیدن به این بهره‌وری نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کند و بهینه‌سازی بیش از آنکه متوجه خلق امکانات تازه و ایجاد ظرفیت‌های جدید باشد متوجه اصلاح و بهبود وضعیت موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون سرانه‌های آموزشی مدارس، تصریح کرد: ضعف و کاستی‌های موجود در نظام تأمین و تخصیص منابع مالی در آموزش‌وپرورش سبب دور شدن مدارس از دستیابی به اهداف مصرح در سند تحول می‌شود در مدارس با تنگناهای مالی مواجه هستیم و متأسفانه سرانه‌های آموزشی در حدی برای مدارس ما نیست تا بتوانند با خیال آسوده تجهیزات و وسایل لازم را برای رفاه آموزشی و پرورشی دانش آموزان فراهم کنند و کمبود اعتبارات و عدم تزریق بودجه‌های سرانه‌ای دست و پای مدیران مدارس در فراهم‌سازی بسترهای آموزشی بسته است که امیدواریم با کمک مدیران در سطوح بالاتر و وزارت با رایزنی با نماینده‌ها سعی کنند این چالش‌ها و مشکلات را در حد امکان مرتفع کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد در خصوص اصلاح و بهبود وضعیت موجود، خاطرنشان کرد: نگاه به آموزش‌وپرورش بروجرد شهری به قدمت تاریخی بالای چهارهزارساله، دیار فرزانگانی با پیشینه آموزش‌وپرورش ۱۲۰ ساله باید نگاه ویژه‌ای باشد و باید دانست که نقش آموزش‌وپرورش در هموارسازی راه رسیدن نسل آینده به اهداف غایی نظام آموزشی و پرورشی از همه پارامترها پررنگ‌تر است که شاید بتوان گفت کیفیت مدارس از میان بخش‌های گوناگونی که در آموزش‌وپرورش به‌طور رسمی فعال هستند به‌عنوان یک نهاد اجتماعی حساس، نقش مهمی در تحقق هدف‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر عهده دارند نمی‌توان نادیده گرفت و لازمه تحقق این هدف‌ها، ایجاد و تقویت محیط‌های آموزشی با کیفیت، امکانات و تجهیزات است.

مهرافزون اضافه کرد: بر اساس سند تحول بنیادین همه ما فرهنگیان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت وظیفه داریم دانش آموزان را به سمت رشته‌های مهارتی و فنی هدایت کنیم و این کار نیازمند به یک طرح‌ریزی مستحکم برای پیشرفت این دانش آموزان است تا بتوانیم برای پیاده‌سازی آن سند در عرصه عمل در بدنه نظام آموزشی گام برداریم.

وی با اشاره به سرانه هنرستان‌ها و آموزش هنرآموزان، بیان کرد: رشته‌های مهارتی در هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای به مراتب نیازمند سرانه بالاتری برای تأمین ملزومات و مواد مصرفی کارگاهی هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ادامه داد: تخصیص سرانه بسیار اندک به هنرستان‌ها در حالی است که یکی از محورهای مهم در سند تحول، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

مهرافزون اظهار کرد: بدیهی است با تخصیص چنین سرانه‌ها و سایر بودجه‌هایی که برای توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و برون‌سپاری آموزش‌های مهارتی هنرستان‌ها لحاظ می‌شود؛ توسعه مورد نیاز کشور در این بخش رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به عمده مشکلات فیزیکی مدارس، تصریح کرد: در این مورد می‌توان به مشکلات سرویس بهداشتی، آسفالت‌های فرسوده، سیستم‌های گرمایشی و ایزوگام اشاره کرد که اکثر مدارس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و برای حل این مسائل نیاز به اختصاص منابع مالی است که امیدواریم با همت مسئولین و همه همکاران شاهد رفع آن باشیم.

همچنین فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ضمن اشاره به ایام ماه محرم و تسلیت به مناسبت این ایام، اظهار کرد: بنده از جنس فرهنگیان بروجردی هستم و از نزدیک با مشکلات، مسائل و چالش‌های مدارس دست و پنجه نرم کرده‌ام و شما مردم بروجرد بدانید که با مشکلات در زمینه‌های مختلف آشنا هستم به‌صورت جد و با یاری خداوند متعال در حال پیگیری هستم و با تمام توان هر کاری از دستم بربیاید با رایزنی با مسئولین وزارتی برای این شهر انجام خواهم داد.

گفتنی است، هرکدام از مدیران هنرستان‌ها نظرات، پیشنهادات، مشکلات و طرح‌های خود را ارائه دادند و مقصودی به سؤالات آن‌ها پاسخ دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مجلس شورای اسلامی اشترینان سازمان فنی و حرفه ای آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش وپرورش بروجرد آموزش وپرورش فنی و حرفه ای هنرستان ها سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین