Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید طاها حسینی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از اصحاب رسانه اظهار داشت: درمان های خودسرانه در خانه و استرس از دیگر عوامل مرگ و میر این بیماران در گچساران  است.

وی ضمن انتقاد از برخی داروخانه های گچساران که داروهای بدون نسخه به شهروندان می دهند خواستار نظارت بیشتر بر نحوه عرضه دارو به مراجعان در این شهرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بیمارستان شهیدرجایی گچساران تاکید کرد: با وجود توصیه های مکرر به حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک به عنوان راهکارهای اصلی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اما همچنان این دستورالعمل ها به صورت کامل رعایت نمی شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز در این نشست گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ تاکنون  ۱۹۴ بیمار بر اثربیماری کووید ۱۹ در این شهرستان جان خود را از دست داده اند که در میان آنان افرادی در سنین جوانی بوده اند.

آرین غلامیان اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۱ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان های گچساران بستری هستند که از این تعداد ۹۵ نفر کرونای قطعی هستند.

وی بیان کرد: از ۱۸ ماه گذشته تاکنون افزون بر ۴۹ هزار و ۷۴۶ تست کرونا از افراد با علایم مشکوک در گچساران گرفته شده است که از این تعداد نمونه ۱۵ هزار و ۳۰۸ مورد مثبت بوده است.

غلامیان تاکید کرد: ۸۱۶ نفر از افراد آلوده به ویروس کرونا این شهرستان در قرنطینه خانگی هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اظهار داشت: ۲۰۰ تخت در چهار بیمارستان این شهرستان به بیماران کووید ۱۹ اختصاص دارد که در زمان حاضر ۷۵درصد این تخت ها اشغال هستند.

غلامیان با اشاره اینکه روزانه ۸۰۰ تا  یکهزار و۲۰۰ دز واکسن در گچساران تزریق می شود،اضافه کرد: ۴۹ هزار و ۷۷ واکسن به جامعه هدف در گچساران تزریق شده که از این تعداد ۳۵ هزار و ۷۸۰ نفر دز نخست و ۱۳ هزار و ۲۹۷ شهروند نیز  هر ۲ دز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

غلامیان اضافه کرد: هم اکنون سالن بسیج در شهر دوگنبدان به تزریق دز اول و مصلای شهر دوگنبدان نیز به تزریق دز دوم واکسن کرونا در گچساران اختصاص یافته است.

وی گفت:واکسیناسیون کرونا در مناطق شهری گچساران برای افراد بالای ۴۰ سال و در مناطق روستایی هم برای افراد بیش از ۳۰ سال در حال انجام است.

غلامیان افزود: شهروندان به شایعات در خصوص عوارض تزریق واکسن توجه نکنند و هرچه سریعتر برای واکیسناسیون اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: با پیگیری های انجام شده در کنار گروه های سنی اعلام شده امکان دریافت واکسن کرونا برای فعالان مشاغل پرخطر مانند کارکنان مجتمع پتروشیمی گچساران، سد چم شیر،  پرسنل صنعت نفت و فرهنگیان این شهرستان نیز فراهم شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد گچساران ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان