Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:20:34 GMT

کمبود تخت خالی در بیمارستان‌های آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۶۸۰۴

کمبود تخت خالی در بیمارستان‌های آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از دویچه وله، در حال حاضر میانگین روزانه بیماران بستری شده کرونا در ایالات متحده ۱۱ هزار و پانصد نفر است که این رقم فشار سنگینی به کادر درمانی وارد می‌کند و باعث اشباع بیمارستان‌ها شده است.

در ایالات آلاباما، جورجیا، تگزاس، فلوریدا و آرکانزاس تنها ده درصد از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه خالی مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک پزشک شاغل در فلوریدا، ذخایر دارویی و تجهیزاتی اکثر بیمارستان‌ها رو به اتمام است: «می‌ترسیم که به زودی علاوه بر تخت، اکسیژن هم نداشته باشیم. ما دیگر حتی امکان تست هم نداریم».

بی اعتقادی به واکسن

گفته می‌شود بیمارستان‌هایی که با کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه شدند، عملاً مملو از افراد واکسینه نشده هستند. مراکز درمانی ۴۰ ایالت آمریکا اعلام کرده‌اند که تنها بین یک دهم تا پنج درصد افراد بستری شده، واکسن زده‌اند. نتایج پژوهش تازه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا (CDC) نیز نشان می‌دهد که احتمال رجوع افراد واکسن نزده به بیمارستان‌ها ۲۹ برابر شهروندان واکسینه شده است.

«آنتونی فائوچی» ویروس شناس برجسته آمریکایی پیوسته تکرار می‌کند که تنها در صورت واکسیناسیون گسترده و همگانی می‌توان دید که نرخ ابتلا چه تغییر فاحشی خواهد کرد. در حال حاضر میانگین تزریق واکسن در ایالات متحده به ۹۰۰ هزار نفر در روز رسیده است.

کودکان در معرض خطر

هر چند کودکان به مراتب کمتر از بزرگسالان به کرونا مبتلا می‌شوند اما هم اینک تعداد زیادی بیمار خردسال یا نوجوان در بیمارستان‌های آمریکا تحت مداوا قرار دارند. در ماه آگوست آمار این گروه سنی در میان بستری شدگان بیش از ۵۲ هزار نفر بود. رقمی که شاید با توجه به حد نصاب ۱۲ سال برای واکسیناسیون در ایالات متحده، چندان عجیب نباشد.

جامعه پزشکان اطفال در آمریکا نیز اعلام کرده که بلافاصله پس از بازگشایی مدارس، تست کرونای ۱۸۰ هزار کودک مثبت شد و بسیاری به قرنطینه رفتند.

اتحادیه بیمارستان‌های کودکان آمریکا اینک در فراخوانی از همه خواسته است که در واکسن زدن لحظه‌ای درنگ نکنند. در فراخوان این اتحادیه که در نیویورک تایمز منتشر شده، آمده است که افزایش موارد ابتلا به کووید نزد کودکان و نوجوانان، عوارض بلندمدت تنفسی، استرس و فرسایش‌های جسمی و روحی جدی در پی دارد و شبکه درمان کودکان را نیز تحت فشار خطرناکی قرار می‌دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک آمریکا ویروس کرونا افزایش مبتلایان بستری کودکان بازگشایی مدارس محرم طالبان محمد اسلامی کرونای لامبدا اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد