Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:06:14 GMT

تقدیر وزیر بهداشت از بهورزان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۶۸۱۹

تقدیر وزیر بهداشت از بهورزان

وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، ضمن ارسال پیام به مناسبت روز بهورز، از آنها خواست تا مراتب تقدیر و تشکر خودش را به یکایک همکاران ارجمند بهورز، مربیان آن‌ها، کارشناس مسئول بهورزی و کارکنان مدیریت شبکه به مناسبت روز بهورز ابلاغ کنند.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام وبدا، در متن این پیام آمده است: «روز دوازدهم شهریور که مصادف است با سال‌ روز افتتاح نخستین خانه بهداشت، به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام شبکه در طول چهار دهه از استقرار خود شاهد تلاش بی وقفه بهورزان و تشریک‌مساعی گسترده میان آنها، مردم و نهادهای روستایی بوده است. چنین الگویی نمادی است بی‌نظیر از یک نظام ارائه خدمت اساسی، کارآمد و مردم‌ محور در گستره‌ ی پهناور و متنوع از جغرافیای کشور برای تضمین حق سلامت مردم روستا. بی‌تردید توسعه سلامت در روستاهای میهن عزیز بیش از هرچیز مرهون تلاش و مجاهدت بهورزان و تربیت کنندگان آنهاست. نظام آموزش بهورزی که نظامی عمل‌گرا، پویا و مبتنی بر شرح وظایف سازمانی و نیازهای مردم و برنامه‌های سلامت است در دنیا به عنوان یک نظام مهارت‌ آموزی پاسخگو و کارآمد شناخته شده است. 

رخداد همه‌گیری کووید19 نشان داد که تا چه حد بهورزان در مدیریت همه‌ گیری توانمندند و با آموزش جامعه‌ نگر از شایستگی‌ های مورد لزوم برای پیشگیری و کنترل همه‌ گیری و ایجاد احساس امنیت‌ خاطر در جامعه برخوردارند.

بی‌تردید بخش بزرگی از مهار همه‌ گیری با تکیه بر تلاش و هدایت هوشمندانه بهورزان مقدور بوده و خواهد بود و قدرت اعتمادی که از طریق تجربه و دانش خود به نظام سلامت ارزانی می‌ دارند موجب بهبود شرایط خواهد گردید.

خواهشمند است مراتب تقدیر و تشکر اینجانب را به یکایک همکاران ارجمند بهورز، مربیان آن‌ها، کارشناس مسئول بهورزی و کارکنان مدیریت شبکه به مناسبت روز بهورز ابلاغ فرمایید.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز بهورز همه باهم علیه کرونا وزارت بهداشت روز بهورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت اظهار کرد: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

به گزارش ایسنا، در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند