Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:34:48 GMT

مزایای کشت هیدروپونیک چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۷۰۰۶

مزایای کشت هیدروپونیک چیست؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیدروپونیک شیوه‌های اجرایی و ابزارهای متفاوتی دارد، گفت: این شیوه برای کلیه محصولات گلخانه‌ای قابل اجرا است.

عبدالرضا رضایی، پنج شنبه شب ۱۱ شهریور به خبرنگاران اعلام کرد: هیدروپونیک یکی از روش‌های کشت محصول در گلخانه است که بهره وری محصولات با استفاده از آن افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی گفت: در هیدروپونیک یا کشت گیاه بدون خاک، بستر کشت با کشت‌های خاکی متفاوت است و نیازهای غذایی گیاه به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر غذایی و نگه‌داشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانند پرلیت و شن برطرف می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیدروپونیک شیوه‌های اجرایی و ابزارهای متفاوتی دارد، افزود: این شیوه برای کلیه محصولات گلخانه‌ای قابل اجرا است.

رضایی با بیان اینکه این کشت در سطح ۵ هکتار از گلخانه‌های استان اجرا شده است بیان کرد: به دلیل این که در کشت هیدروپونیک تغییری در ساختار گلخانه ایجاد نمی‌شود، نیاز به مجوز جداگانه‌ای ندارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاوری خراسان جنوبی اظهار کرد: این کشت از مزایایی، چون صرفه جویی در مصرف آب و عدم آلودگی به بیماری‌های خاکزی برخوردار است.

رضایی با اشاره به اینکه این شیوه از سال ۹۲ در گلخانه‌های استان اجرایی شده است، گفت: با توجه به این که در این نوع کشت سازه گلخانه تفاوت قابل توجهی نمی‌کند و فقط بستر کشت متفاوت است، در هر هکتار ۲۰ میلیارد ریال به هزینه‌های کشت افزوده می‌شود و بر اساس طرح اولیه متقاضی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: با این شیوه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بهره وری محصول و ۳۰ درصد میزان کیفیت محصول افزایش می‌یابد و همچنین در مصرف آب نیز ۲۵ درصد صرفه جویی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كشت هيدروپونيك منطقه خراسان جنوبی گلخانه خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدئو زن فلسطینی که اخیرا به خانه ویران شده‌اش بازگشته و علی رغم ویرانی، آن را تمیز و جارو می‌کند، توجه رسانه‌ها و افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی را جلب کرده است. کاربری در این باره نوشت : «زنان غزه, قویترین [زنان] روی زمین هستند.»

دیگر خبرها

  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ببینید | پیام مقاومت به شیوه بانوی فلسطینی
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی