Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:34:56 GMT

لزوم مشارکت مردم در بهسازی حاشیه شهر زاهدان

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۷۴۱۹

لزوم مشارکت مردم در بهسازی حاشیه شهر زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز از حاشیه شهر زاهدان به همراه جمعی از فرمانده های نظامی، امنیتی و مدیران عالی استان بازدید کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در بازدید از حاشیه شهر زاهدان با بیان اینکه در این طرح دستگاههای اجرایی نیز فعال خواهند بود گفت: مردم مناطق حاشیه شهر با مراجعه به مساجد و پایگاههای بسیج برای مشارکت در طرح جامع بهسازی حاشیه شهر ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سلیمانی با اشاره به این که مردم در این طرح نقش محوری دارند افزود: تصمیم گیریها بصورت محلی و براساس نیازهای هر منطقه انجام می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اینکه اگر شهرداری زمین هایی در اختیار بگذارد، مجموعه بسیج کشور نیز نسبت به احداث و ساخت سالن ورزشی، زمین چمن و مدرسه اقدام خواهد کرد. 

وی گفت: شوراهای مردمی در مشارکت با بسیج در توسعه و بهبود زیرساخت‌های بهداشتی حاشیه شهر هم نقش آفرینی خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه  با توجه به انسداد مرزها و خشکسالی های۲۰ساله اخیر، مردم از شهرها و روستاهای اطراف به مناطق حاشیه کلانشهر زاهدان مهاجرت کرده اند، گفت: زاهدان در خصوص حاشیه نشینی، به ویژه در بحث حاشیه شمالی زاهدان، نیازمند همت جدی مسئولین  جهت رفع مشکلات مردم این محله  و ایجاد وضعیت زندگی مناسبی برای آنها است.

حسن سپاهی با بیان اینکه مجموعه شهرداری زاهدان آمادگی دارد، زمینی به عنوان سهم شهرداری جهت ساخت مسکن برای اقشار آسیب پذیر در اختیار سازمان بسیج قرار دهد، تا جهت ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر اقدام موثری ایجاد شود، افزود: ساخت کارگاه های خود اشتغالی ویژه بانوان این محله بیشتر مورد نیاز است، چرا که بیشتر بانوان در محلات حاشیه شهر به حرفه سوزن دوزی و خیاطی مشغول است.

این مسئول با تاکید بر توانمندسازی بانوان در محلات حاشیه ای شهر تصریح کرد: با توجه به این که  در این محلات، زنان خودسرپرست بسیاری وجود دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سپاهی هدایت آب های سطحی را یکی از مشکلات این محللات برشمرد و ادامه داد: جدولگذاری و آسفالت پهنه شمالی شهر برای تعریض معابر مشکلات مالی وجود دارد، بنابراین در رابطه با این مسائل اگر مجموعه بسیج کمک و حمایت گر شهرداری باشد یک سری الزامات و اولویت ها در رأس کار قرار  خواهند گرفت.

همچنین رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر زاهدان با ارائه گزارشی، یکی از نیازمندی های مبرم جوانان شهر زاهدان را مسائل ورزشی و فرهنگی برشمرد و گفت: با هدف ارتقا و افزایش سرانه ورزشی و احیای زمین های مینی فوتبال چمن مصنوعی، با حمایت و همت سازمان بسیج مستضعفین هزینه خرید دوازده چمن مصنوعی زمین های مینی فوتبال تامین اعتبار شود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان بسیج رئیس سازمان بسیج مستضعفین سردار سلیمانی حاشیه شهر سازمان بسیج شهر زاهدان حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است