Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، یکی از مقامات رسمی دانمارک به دلیل سیاستهای مهاجرتی خود که به جدایی زوج‌ها جوان منجر شده با استیضاح روبرو می‌شود.

اینگر استوبرگ، وزیر سابق مهاجرت دانمارک از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹  به اتهام جدایی غیرقانونی زوج‌هایی که در سال ۲۰۱۶ درخواست پناهندگی کرده بودند با محاکمه روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رسانه های لبنانی آگهی‌هایی منتشر می‌کرد تا به مهاجران احتمالی هشدار دهد که از سفر منصرف شوند. او که دستور داده بود تا مهاجران را در یک جزیره دور از دسترس اسکان دهند، موفقیت سیاست‌های ضد مهاجرت خود را با کیک را جشن گرفت.

اینگر استوبرگ، قانونگذار دانمارکی در حال حاضر با اتهاماتی جدی روبرو است و پرونده پر سر و صدای او، تنها ششمین مورد از نوع خود از زمان اجرایی شدن قانون اساسی دانمارک در سال ۱۸۴۹ است.

هیاتی از قضات دیوان عالی و سایر اعضای پارلمان در جلسه‌ای کم سابقه به بررسی پرونده او خواهند پرداخت و اگر استوبرگ مجرم شناخته شود، ممکن است با جریمه نقدی، رای گیری در پارلمان برای برکناری او از قانونگذاری یا حبس مواجه شود.

یک کمیسیون تعیین شده توسط پارلمان این کشور اعلام کرد که جدایی زوج‌ها در مراکز پناهندگی «به وضوح غیرقانونی» است و استوبرگ هشدارهایی از طرف وزارتخانه خود مبنی بر غیرقانونی بودن این عمل دریافت کرده است.

با این حال استوبرگ با استفاده از پوشش گسترده رسانه‌ای در مورد به اصطلاح «عروس‌های کودک» در مراکز پناهندگی، برای جدا کردن خانواده‌های پناهجو با این توجیه که زوجه زیر سن قانونی (۱۸ سال) است اقدام کرد.

برخی از این خانواده‌ها حتی صاحب فرزند نیز بودند. حدود ۲۳ زوج که بسیاری از آنها برای فرار از جنگ در سوریه و عراق به دانمارک گریخته بودند در پی این اقدامات از یکدیگر جدا شدند. اکثر این زنان بین ۱۵ تا ۱۷ سال سن داشتند و برخی نیز باردار بودند؛ همسران این افراد بین ۱۵ تا ۳۲ ساله بودند.

کورت هاوس نیوز نوشت، استوئبرگ که از تندروهای ضد مهاجرت به شمار می‌رود، با هدایت و تشدید قوانین پناهندگی و مهاجرت، در سال ۲۰۱۶ قانونی دیگر را نیز تصویب کرد که بر اساس آن پناهجویان تازه وارد باید اقلام گران‌بهایی مانند طلا و جواهر را تحویل دهند تا بتوانند به هزینه اقامت خود را در این کشور کمک کنند.

کد خبر 624376 برچسب‌ها پناهنده دانمارک مهاجرت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پناهنده دانمارک مهاجرت زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر

روستای دره تفی در شهرستان مریوان استان کردستان واقع شده است. این روستای زیبا و دیدنی یکی از جاذبه های گردشگری کردستان محسوب می شود و به روستای لک لک‌ها شهرت دارد.

لک لک‌های مهاجر در مسیر کوچ خود به مناطق گرمسیر در عربستان و جده در این روستا اتراق می کنند و اهالی این روستا همه ساله میزبان تعداد زیادی لک‌لک می شوند. اهالی این روستا آنها را حاجی لک لک یا حاجی لق لق می نامند.

در این روستا طبیعت دوستان و محیط زیست بالغ بر ۸۰۰ لانه برای لک لک‌ها ساخته اند و از این حیوانات زیبا و دیدنی تا اواخر مرداد ماه پذیرایی می‌کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویری این مناظر زیبا را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - کردستان

بیشتر بخوانید:

تصاویری از لک لک‌های مهاجر در دل طبیعت مریوان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • هوای خنک بهای در مازندران
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • استفاده از پهپاد نظامی مهاجر در جاده‌های فارس!(فیلم)
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • ادبیات عجیب یک افغانی درباره ایران و افغانی‌های مهاجر