Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:25:21 GMT

عوامل ایجاد آرتروز کدام است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۷۶۲۹

عوامل ایجاد آرتروز کدام است؟

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدباقر شمسی متخصص فیزیوتراپی گفت : زانو درد یکی از معضلاتی است که افراد بسیاری با آن مواجه هستند و این روز‌ها  شیوع کرونا با خانه نشینی و کم تحرکی به این مساله دامن می‌زند.

او با اعلام اینکه آرتروز با تخریب تدریجی غضروف مفصل باعث می‌شود که فشار بیشتری به استخوان زانو وارد شود، گفت : هرچقدر بتوانیم تغذیه غضروف را بهتر کنیم از بروز آرتروز جلوگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص فیزیوتراپی افزود: افرادی که تحرک ندارند، راه نمی‌روند و زندگی ماشینی دارند مفاصل آن‌ها خیلی زود دچار آرتروز می‌شود.

او افزود: اما این آسیب در افرادی که ورزش می‌کنند، دیده نمی‌شود چرا که غضروف افراد ورزشکار نسبت به افراد غیر ورزشکار قطر بیشتری دارد و ورزشکاران دچار آرتروز نمی‌شوند.

 شمسی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که می‌توان از ابتلا به آرتروز جلوگیری کرد قویتر کردن عضلات اطراف مفصل است و هرچقدر این عضلات را قویتر کنیم از زانو درد و آرتروز دور خواهیم بود.

او گفت: حتی افرادی که در شدیدترین حالت آرتروز هستند نباید راه رفتن را ترک کنند و باید در مسافت‌های کوتاه به طوریکه احساس درد نداشته باشند، پیاده روی کنند.

این متخصص فیزیوتراپی افزود: سالم‌ترین ورزش برای کسانی که دچار آرتروز هستند، ورزش با کش است که این کش‌های ورزشی در انواع مختلف قابل دسترسی هستند.

او ادامه داد: در این روش در حالیکه سر پا ایستاده اید و زانو را خم و راست نمی‌کنید دست را به وسیله‌ای تکیه دهید و از قسمت ران پا را به چهار طرف بکشید و در مقابل کشش کش در چهار طرف مقاومت کنید و پنج ثانیه نگه دارید تا این حرکت باعث تقویت عضلات اطراف مفصل شود.

شمسی گفت: آرتروز زانو معمولا در بین افراد ۴۰ تا ۵۰ سال بروز پیدا می‌کند و در کشور‌های شرقی بیشتر از کشور‌های غربی دیده می‌شود، خانم‌ها بیشتر از آقایان دچار آرتروز می‌شوند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی زانو درد ویروس کرونا دچار آرتروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟