Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:29:23 GMT

اقدام درخور تقدیر شبکه ۳ / پخش احکام به جای آگهی بازرگانی + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۷۶۷۵

اقدام درخور تقدیر شبکه ۳ / پخش احکام به جای آگهی بازرگانی + فیلم

‍‍‍‍‍‍

شبکه سه کار جدیدی را شروع کرده‌اند که قرار است تا ۱۰۰ آیتم ادامه پیدا کند؛ کاری که آگاهی‌های مردم را نسبت به شرعیات دین با زبانِ انیمیشن، بالا می‌برد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از کارهای مغفول‌مانده در عرصه نمایش، بالا بردن دانستنی‌های کودکان، نوجوانان و جوانان نسل جدید نسبت به شرعیات دین و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار جدیدی که گروه معارف شبکه سه در چندین قسمت روی آنتن برده، هم زمانِ پخش آن بجا است و هم نوعِ نگاهِ سازندگانش جالب توجه است. آیتم کوتاهی که هرکدام‌شان موضوعی دارند و احکام اسلام را در زمینه‌ها و انواع مختلفی بررسی می‌کند. 

نکته‌ای که همیشه مورد تأکید بوده، زبان انیمیشن و نمایش است؛ اتفاقی که در این آیتم‌های کوتاه کمتر از 2 دقیقه افتاده و درایتی که مدیران امر به خرج داده‌اند تا این مجموعه‌های آیتمی در میانِ سریال‌های نمایشی به عنوان آگهی پخش شوند. شاید یکی از بهترین زمان‌هایی است که در بسیاری از شبکه‌ها، آگهی بازرگانی پخش می‌شود و اینجا این آگهی دینی و معرفتی روی آنتن می‌رود.

بحثِ احکام یکی از مغفول‌مانده‌های تلویزیون است که فقط می‌توان در مقطعی به "زلال احکام" اشاره کرد که این موضوع را رونق می‌داد. صداوسیما به عنوان رسانه رسمی کشور موظف به آگاه‌سازی نسل جدید خصوصاً در عرصه‌های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است. به زبانی که سازندگان این آیتم‌ها انتخاب کردند و آن زبان نمایش و انیمیشن است. زبانی که هم قابل فهم است و کوتاه و متقن، ثقیل‌ترین مسائل را مطرح می‌کند. 

ایده خوبی که طراحی شده و قرار است تا 100 قسمت ادامه پیدا کند؛ در بین سریال‌ها تحت عنوان آگهی‌های سریالی پخش می‌شود. یکی از دلایلی که کار دیده می‌شود همین مسئله است. هر شب بین سریال به عنوان یک آیتم کوتاه روی آنتن می‌رود. در فضای اینستاگرامی هم به آدرسِ (ahkam.tv3) قابل مشاهده است. به نظر می‌رسد دیگر بخش‌های رسانه ملّی هم بیش از پیش باید به احکام دینی، معارف اسلامی و سبک زندگی در سریال‌ها و برنامه‌سازی‌هایشان توجه کنند. 

در قسمت‌های آینده این آیتم‌ها حتماً به احکام شبکه‌های اجتماعی که چطور باید از این شبکه‌ها استفاده کرد و چقدر مسئولیت و تعهد در نوع استفاده از این فضا دخالت دارد؛ همچنین بخش‌های اقتصادی و کسب و کار و نماز و... جزو موضوعات آیتم‌های آینده این برنامه معرفتی شبکه سه به شمار می‌رود. رضا صیادی نویسنده و تهیه‌کننده این مجموعه، خسرو انجام طراح و کاریکاتوریست آن است و علی زکریایی هم این آیتم‌ها را روایت می‌کند. 

گفت‌وگوی تلویزیونی وزیر جدید ارشاد/ "شبی که ماه کامل شد" به سیما آمدسید جواد هاشمی: باید مراقبت بیشتری داشته باشم/ چرا سینما و تلویزیون حق مطلب را نسبت به "شهید رجایی" ادا نکردند؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احکام دینی شبکه سه رسانه ملی آگهی های بازرگانی فیلم احکام دینی شبکه سه رسانه ملی آگهی های بازرگانی فیلم آیتم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟

مهران مدیری مدتی است با تولید و پخش برنامه «اسکار»، در کنار پیگیری ماجرای اختلافش با صداوسیما بر سر «دورهمی» و اخیرا هم خبر ساخت سریال جدیدش، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای اختلاف نظر میان مهران مدیری و صداوسیما، با امتداد شکایت این سازمان از سازندگان «دورهمی» و جلوگیری از پخش قسمت‌های جدید برنامه  مدیری، به مرحله‌ی تازه‌ای نرسیده اما متوقف هم نشده است.

اختلاف‌نظرها میان صداوسیما و مهران مدیری از آن زمان بار دیگر بالا گرفت که عنوان شد، مدیری قصد ساخت برنامه‌ای با نام «اسکار» را برای شبکه نمایش خانگی دارد و در حالی که مجوز تولید این برنامه از سوی خود ساترا داده شده بود، شائبه‌هایی مبنی بر جلوگیری از پخش وجود داشت. با این وجود و در حالی که بحث‌ بر سر «دورهمی» و شکایت صداوسیما از مهران مدیری ادامه داشت، این کارگردان «اسکار» را ساخت که این روزها در شبکه نمایش خانگی هم در حال انتشار است.

به تازگی هم خبرهایی مبنی بر ساخت سریال جدید مهران مدیری با عنوان «پدر قهوه» عنوان شده اما هنوز به تایید رسمی نرسیده است؛ هرچند این کارگردان از آن دسته افرادی است که معمولا ترجیح می‌دهند پروژه‌هایشان را در بی‌خبری و در عین حال با توسل به انتشار اخبار غیررسمی پیش ببرند.

در اخباری که منتشر شده، عنوان شده است که «پدر قهوه» را می‌توان پروژه‌ی جدید مهران مدیری پس از برنامه‌ی «اسکار» دانست که اتفاقا استقبال چندانی هم از آن نشد و حالا داستان سریال جدید در فضا و ساختاری کاملا متفاوت، حول موضوع مافیای قهوه در ایران می‌گذرد.

گویا قرار است ژاله صامتی ـ بازیگر محبوب سریال زیرخاکی ـ بازیگر نقش اول زن این سریال باشد. مهران مدیری نقش رئیس مافیای قهوه را ایفا کند و سام درخشانی هم یکی از نقش‌های محوری پدر قهوه را بر عهده بگیرد. همچنین از ترکیبی که برای بازیگران در نظر گرفته شده، می‌توان از همین حالا فضای کمدی کار و شباهتش با آثاری چون مرد هزار چهره یا هیولا را متصور شد.

هرچند مدیری حدود ۱۴ سال پیش، سریال «قهوه تلخ» را هم در شبکه نمایش خانگی ساخته بود و حالا نام «پدر قهوه»، این سریال را هم به یاد مخاطبان می‌اندازد؛ سریالی که در قالب سی‌دی و دی‌وی دی منتشر می‌شد و به عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانهٔ خانگی لقب گرفت. با این حال ناتمام ماندن انتشار «قهوه تلخ»، برای همیشه برگی پرسش‌برانگیز را در کارنامه این هنرمند و حتی شبکه نمایش خانگی رقم زد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»