Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، جواد طالبی در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های شهرداری پرداخت و پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی، پل تا پل و نیروگاه زباله‌سوز را مهم‌ترین پروژه‌های نیمه‌کاره مرکز استان برشمرد که نیاز به تامین اعتبار ملی دارد و از نمایندگان مردم در مجلس خواستار کمک به این حوزه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: از زمانی که بر مسند مدیریت شهری قرار گرفتم هرگاه دست نیاز به سمت نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی دراز کردم از همکاری و کمک آنان بهره‌مند شدم؛ چنانچه این تعامل همچنان با قوت خود باقی بماند می‌توانیم با کمک یکدیگر آینده خوبی را برای شهر ساری ترسیم کنیم.

شهردار ساری تصریح کرد: پروژه‌های متفاوتی در شهر ساری وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها اگر به سرانجام نرسد شهر و شهروندان دچار چالش خواهند شد. پروژه هدایت آبهای سطحی در بلوار کشاورز و میدان خزر و تکمیل این شبکه‌های اصلی مدیریت آب‌های سطحی از ضروریات شهر است.

طالبی به کانال میدان فرح‌آباد که به رودخانه تجن متصل می‌شود اشاره کرد و گفت: احداث این کانال به طول ۶۴۰ متر باقی مانده که نیاز به ۱۸ میلیارد تومان اعتبار دارد. در صورت تأمین اعتبار بخش عمده‌ای از آبگرفتگی هسته مرکزی شهر حل می‌شود و دیگر شاهد مشکلات و آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های شدید در شهر نخواهیم بود.

این مسئول همچنین با اشاره به پروژه نیمه‌تمام کانال هدایت آب‌های سطحی در بلوار کشاورز که در زمان بارندگی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند گفت: برای تکمیل این پروژه نیز ۴۸ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا آب‌های سطحی به رودخانه تجن هدایت شود.

وی افزایش کیفیت زندگی شهروندان را یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها دانست و افزود: هدایت آب‌های سطحی، سهولت در عبور و مرور، ارتقاء سطح ایمنی معابر و مدیریت به هنگام بحران در شرایط جوی نامناسب از برنامه‌های مهم شهرداری در راستای افزایش سطح رفاه شهروندان است.

طالبی به پروژه زباله‌سوز در مرکز استان اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتبار دولتی تا کنون ۷۲ درصد در بخش ابنیه و ۸۰ درصد در بخش نصب تجهیزات پیشرفت فیزیکی دارد. اما ادامه روند احداث این پروژه مهم که از دغدغه‌های زیست محیطی و مطالبات شهروندی است به ۶۰ میلیارد تومان تامین اعتبار از ردیف اعتباری دولت نیاز دارد.

 وی درباره پروژه نیمه‌تمام «پل تا پل» که به طول ۲۶۰۰ متر و عرض ۲۶.۵ متر در مرکز استان در حال اجراست اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۳۰۰ متر از این پروژه بازگشایی و نیمی دیگر باقی مانده است که تکمیل آن ۵۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این پروژه، پل کابلی شهید رنجبر را به پل زغالچال وصل می‌کند و بخش زیادی از ترافیک بلوار امام رضا(ع) را کاهش می‌دهد.

شهردار ساری با بیان اینکه تمام فعالیت‌های شهرداری ساری با اتکا به توانایی داخلی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: راه‌اندازی سنگ‌شکن در سازمان عمران، راه‌اندازی کارخانه آسفالت، فعال‌سازی واحد موتوری و راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی از دستاوردهای درون سازمانی طی یک سال اخیر برای کاهش هزینه‌های جاری شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی است.

طالبی افزود: جهت گیری شهرداری ساری به سمت اقتصاد مقاومتی است و تلاش می‌کنیم به درآمد پایدار که موجب ارتقاء و توسعه شهر ساری می‌شود دست پیدا کنیم.

وی به افزایش درآمد شهرداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۶۳ درصد از بودجه پیشنهادی شهرداری ساری در سال جاری محقق شده است.

این مسئول درباره بدهی۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری به تامین اجتماعی گفت: بخشی از معوقه به جا مانده به صورت اقساط به تامین اجتماعی پرداخت شد و پرداخت مابقی بدهی نیز در دست اقدام است.

کد خبر 624347 برچسب‌ها استان مازندران شهرداری شهر مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران شهرداری شهر مدیریت شهری میلیارد تومان اعتبار شهرداری ساری آب های سطحی هدایت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در سطح استان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سعید خلجی، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: امروز تعریف جدیدی از خدمت در سایه وحدت در شورای اسلامی شهر زنجان به همه ثابت شد و بدون هیچ حاشیه‌ای با تمام قدرت اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری را در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه ۱۱۳ عضو شورای شهر در استان در ۲۱ شهر فعالیت دارند، گفت: در بین شوراها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: شاهد هستیم در بسیاری از موارد خدمات به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه است، اگر امروز در شهر ۵۰۰ هزار نفری جمعیت در حال مشاهده این موضوع هستیم که شهر تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده به همت شهردار و اعضای شورا بوده است.

خلجی گفت: امروز از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر مسائل شهری نگاهی منطبق بر کمک بوده است.

وی ادامه داد: در طول دوونیم سال گذسته ناوگان عمومی شهر نوسازی و همچنین ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموعه درآمد در بخش عمرانی استفاده شود اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد سرانه بودجه شهری افزایش پیدا کرده است، بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در سطح شهرهای استان آسفالت‌ریزی شده است که بالای ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در سطح استان اجرا شد، بیان کرد: ۹۴ میلیون‌متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شد و یکی از موفقیت‌های شهرداری همین موضوع بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم.

وی با اشاره به جشنواره شهریار یادآور شد: در چهار شاخص در ۲۱ شهرداری استان مورد شهرداری‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند و شهردار نمونه زنجان انتخاب شد.

کد خبر 749666

دیگر خبرها

  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود