Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله رئیسی در دومین سفر سرزده استانی خود به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند و در جمع مردم روستای ملاعلی در نقطه صفر مرزی بخش قرقری شهرستان هیرمند حضور یافت.

آیت الله رئیسی ریاست جمهور گفت: شما مردم مرزدار شهرستان هیرمند از  مرزبانی مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران مرزبانی می کنید و حضور شما مردم مرزدار باعث امنیت پایدار منطقه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم روستا تولید کننده و اهل تولید هستند نه مصرف کننده و مشکلی که مردم در این منطقه با آن مواجه هستند مشکل کمبود نزولات آسمانی و کمبود آب است که این یک تهدید برای منطقه می باشد اما می شود در کنار تهدیدها فرصت ساخت و این را شما مردم مرزدار منطقه به خوبی نشان دادید.

آیت الله رئیسی بیان داشت: در این منطقه با همت و دست توانای شما مردم و خدمتگذاری مدیران دولتی تهدید کمبود آب را به یک فرصت تبدیل کرد،و در نشستی که با مدیران دستگاهای اجرایی این استان برگزار شده است می شود با همت بالای شما مردم و پشتکار مدیران این تهدید را به فرصت تبدیل کرد تا این منطقه از آب بهره مند شود.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر کمبود آب منطقه سیستان را با یک موضوع محوری دنبال خواهیم کرد تا هم بشود از همین ظرفیت موجود در چاه نیمه ها استفاده کرد و می شود و این کار هم با لایه روبی ها وهم با رسوب زدایی امکان پذیر است و هم با انتقال آب به مخازن و این انتقال آب به مخازن میتواند استفاده و بهره وری را افزایش دهد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم ولایت مدار شهرستان هیرمند با اشاره به ظرفیت آب چاهای ژرف حوزه سیستان اظهار داشت: می توان از این ظرفیت به صورت گسترده استفاده کرد و یک کار ماندگاری را در این منطقه شکل داد تا از این امکان خدادادی که خداوند متعال قرار داده با فکرو اندیشه و ابتکار و عمل و یک پشتکار جدی از این امکان موجود در منطقه بهره مند شد.

وی تاکید کرد: می توان از طریق دریای عمان آب را از طریق لوله کشی و کانال کشی به این منطقه آورد ولی کمی طولانی مدت است اما قابل دست یابی می باشد و در تعداد طرح های در دست اقدام می شود مورد بررسی قرار گیرد.

آیت الله رئیسی در خصوص بازارچه های مرزی اظهار داشت: برای تبادلات مرزی در بازارچه های مرزی در این استان باید مسئولان ساز و کار را در این بازارچه ها ایجاد کنند و استاندار و مدیران دستگاهای دولتی و گمرکات  بیایند در نطقه سفر مرزی یک سری ضوابط و مقرراتی را بگذارند و به مردم اعلام کنند تا تبادل مرزی بین مردم این منطقه با کشور افغانستان انجام شود.

وی گفت: این داد و ستد می تواند به معیشت مردم منطقه هر دو کشور کمک کند و این تبادلات از همان قدیم بوده است و فقط باید مبادلات را سامان دهی کرد،و آقای استاندار و فرماندار سریعا نسبت به سامان دهی وضعیت بازارچه ها و مبادلات مرزی اقدام کنند و این کار در حمایت کامل قرار خواهد گرفت و به زودی این کار فعال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم و خانوادهای روستایی دوست ندارند روستای خود را ترک کنند بیان کرد: با وجود کمبود آب در این منطقه مردم روستا و آبادی های خود را ترک نکردند و ما باید دنبال یک راهی برویم تا روستاییان عزیز روستاها را ترک نکنند و باید در عمل هم کاری بکنیم تا جاذبه ی کشاورزی در روستا افزایش پیدا بکند.

وی خاطرنشان کرد: ما در طرح دولت مسئله فعال کردن اقتصاد روستا یکی از برنامه های محوری ما خواهد بود یعنی اقتصاد روستا مانند یک کارخانه بزرگ تولیدی که خودش تولید می کند و تمام مردم از تولید او بهره می برند و این کارخانه عظیم تولدی به نام روستا که دست رنج زن و مرد عزیز کشاورز است و این کارخانه نباید به هیچ عنوان کارش کند باشد و تعطیل شود تا تولید و کشاورزی در روستا رونق داشته باشد.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در جمع مردم روستای ملاعلی بیان کرد: ذره ای یاس و نا امیدی در خود راه ندهید چرا که آینده ای بسیار روشن در راه خواهد بود، و آینده در دست شما دختران و پسران جوان شما زنان و مردان و شما پیران و جوانان روشن خواهد بود و هرچه قدر هم تهدید علیه ما از ناحیه دشمن باشد،اما مردم ما با همین امیدواری کار دنبال کنند انشالله به برکت هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و ما هم به عنوان سربازان این میدان وضعیت متفاوتی را انشالله در همه مناطق و به ویژه در منطقه سیستان و بلوچستان رقم خواهیم زد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کمبود آب آیت الله رئیسی روستای ملاعلی بازارچه های مرزی آیت الله رئیسی مردم روستا بازارچه ها شما مردم کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد

مهلت انتخاب رشته و اصلاحات (سری سوم) دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ مجدد تمدید شد.

به گزارش ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸و اطلاعیه‌های اصلاح آن‌ به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. 

لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند. 

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام شد
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • دفاع از مردم حق و وظیفه شوراها است
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار دوم تمدید شد
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها