Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:53:55 GMT

عملی کردن وعده‌ها، کلید بازسازی اعتماد است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۸۷۷۵

عملی کردن وعده‌ها، کلید بازسازی اعتماد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به یک کلید واژه مهم یعنی آسیب دیدن اعتماد عمومی اشاره کردند و در واقع این یک هشدار جدى و مهم است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه اعتماد عمومى مهمترین سرمایه نظام مردمسالارى دینى است و فرایند «حفظ، ترمیم و تقویت» آن وظیفه اولى و مضاعف دولت جدید است، افزود: براى حل یک چالش ابتدا باید کمبودها و اشکالات منجر به آن را دید و قبول کرد چرا که حل مشکل از مسیر شناخت علل ضعف و با نگاه به نقطه ى آرمانى حتماً شدنى است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نزدیک شدن به مردم با حضور میدانى و فراهم کردن مقدماتی براى ایجاد تغییرات ملموس در زندگى مردم را رفتارى مهم براى بازسازى اعتماد دانست و تصریح کرد: انتظار این است که امر پسندیده و ممدوح حضور در بین مردم به اقدامات اساسى و تحول آفرین که مبتنى بر عقلانیت انقلابى است رقم بخورد.

رحیمی با تاکید بر اینکه عملى کردن حرفها و وعده‌ها راهى سخت و دشوار است، ولى «کلید اصلى بازسازى اعتماد عمومى» است، ادامه داد: کتمان اشتباه از اصل اشتباه، آسیب بزرگترى به رابطه دولت و افکار عمومى مى‌زند و نکته مهمتر در این رابطه سلوک شخصى مسؤولان است چرا که مردم ناظران کم خطایى هستند.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده، صداقت گفتارى و رفتارى، شجاعت در پذیرش اشتباه، تحول در ساختار ادارى کشور، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم و برنامه‌ریزى سنجیده و کارشناسى و اقدام انقلابى مبتنى بر عقلانیت انقلابى باشد. 

 وی افزود: امروزه نیاز مُبرم نظام اسلامی به«مدیرِ قوی انقلابی» و «دولت اسلامی» به منطق قرآنی، فلسفه وجودی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، با استقرار کارگزاران و مدیران انقلابی در رأس مدیریت‌های کشور و تحقق دولت اسلامی محقق می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه ایران در حال حاضر به مدیران انقلابی و مؤمن و حزب‌اللهی نیاز دارد، تصریج کرد: این مدیران باید در تراز انقلاب اسلامی که دستور کار خود را خدمت رسانی، محرومیت زدایی، بهبود اقتصاد و مبارزه با فساد بدانند و در این راه گام‌های عملی و مُخلصانه بردارد،  مدیری متدین و حزب‌اللهی که با صداقت محض سخن بگوید و عمل کند و به وعده‌هایش به مردم وفا کند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مقام معظم رهبری زنجان دولت اسلامی نماز جمعه امام جمعه ابهر مدیران انقلابی تراز انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خفر با بیان اینکه یکی از سرفصل‌های عملی درس مکتب تشیع جعفری امام صادق (ع) در سیره عملی آن حضرت، مرزبندی با طاغوت است. گفت: مبنای عملی تمام اولیا الهی و ائمه هدی (ع) همین مرزبندی با طاغوت است.

خطیب جمعه خفر گفت: واقعه عاشورا و محبوس و مسموم و مقتول شدن ائمه معصوم همه به خاطر مرزبندی با طاغوت است و قرآن کریم نیز در آیه (فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَیُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقی…) به این مساله اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه ائمه به دنبال حاکمیت الهی بوده و به خاطر مقابله با طاغوت تحت فشار و زجر و مصیبت بودند افزود: دشمنان به امام صادق و دیگر امامان ما مجال و میدان ندادند و حتی ادعای امامت ائمه را جرم انگاری می‌کردند.

خطیب جمعه خفر به هفته کارگر نیز اشاره کرد و گفت: از مدیر کار و رفاه اجتماعی شهرستان انتظار داریم با ارائه برنامه‌های جامع‌تر در بخش انگیزه‌بخشی به نیروی کار زمینه تحول اقتصادی شهرستان را به صورتی شایسته‌تر فراهم نماید.

وی افزود: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت سالروز اعلام جنگ رسمی اقتصادی آمریکا در سال ۷۴ و تحریم همه‌جانبه علیه ایران است و طی این چند دهه جبهه استکبار مدام دشمنی‌هایش را در جبهه اقتصادی شدت بخشیده تا نظام اسلامی و انقلابی ایران را از پا درآورد اما به لطف خدا و مقاومت مردم صبور و انقلابی این حربه هم کارساز نشد.

امام جمعه خفر گفت: گاهی عملکرد دولتمردان گذشته، جدای از مردم و به صورت انفعالی بود و رضایت کدخدا را شرط موفقیت خود می‌دانستند و چشم و دل و امیدشان به خارج از مرزهایمان بود.

کد خبر 6095768

دیگر خبرها

  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات