Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:12:42 GMT

امام جمعه کاشان: دولت باید ضعف‌های قبلی را جبران کند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۹۹۱۰۸

امام جمعه کاشان: دولت باید ضعف‌های قبلی را جبران کند

گروه استان‌ها- امام جمعه کاشان با بیان اینکه دولت باید ضعف‌های قبلی را جبران کند گفت: کشور در سیاست داخلی دچار تناقضات متعددی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته و هفته پیش‌رو اظهار داشت: لازم است به نوعی عمل کنیم که اثر منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد و لازم است این موضوع در تمامی حوزه‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به مقایسه سیاست آمریکا نسبت به افغانستان و ایران نسبت به این کشور افزود: آمریکا 20 سال در افغانستان حضور داشت و با سه هدف لشگرکشی کرد و مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر از اهداف لشگرکشی بود در حالی که بعد از 20 سال در هیچ موضوعی موفق نبود و یک کشور مظلوم را کشتند و آسیب رساندند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه آمریکا بعد از 20 سال در افغانستان خارج شد، ابراز داشت: حدود 25 هزار نیروی آمریکایی و حدود 800 نیروی اروپایی در افغانستان کشته شد و هزینه‌های زیادی به آمریکا و افغانستان تحمیل شد و چندین میلیارد دلار اسلحه در افغانستان جا گذاشتند.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی ما با افغانستان بر پنج اصل استوار است گفت: ما در سیاست خارجی به نسبت موفق بودیم اما در سیاست داخلی کشور دچار تناقضات بسیار زیادی روبه‌رو بودیم به نحوی که در پشبرد اهداف انقلاب اسلامی با چالش‌هایی رو‌به‌رو هستیم.

سلیمانی ضمن اشاره به مشکلات موضوعات خوزستان تصریح کرد: در خوزستان رودخانه است اما آب نیست، زمین‌های حاصلخیز وجود دارد اما کشاورزی نیست و کارخانه وجود دارد اما کار نیست و این تناقضات است و کشور با این تناقضات و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

وی ضمن اشاره به ایجاد یکپارچگی و بروز اتفاق مبارک تأکید کرد: با این یکپارچگی دیگر کم کاری، بازی های بروکراسی اداری و دیگر موارد توجیه‌ پذیر نیست و مجاهدت خداخواهانه ضرورت دارد تا ضعف‌های قبلی جبران شود و مردم شیوه مطالبه‌گری در راستای آتش به اختیار بودن را در دستور کار قرار بگیرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای دستیابی به اهداف سیاست خارجی رئیسی: رویکرد سیاست خارجی ایران ارتقاء سطح روابط با کشورهای آمریکای لاتین است استاندار قم: کمیته سیاست‌گذاری برای تحقق آثار ملموس و عملی شهر ملی انگشتر در قم تشکیل شود

امام جمعه کاشان با بیان اینکه وزرای اقتصاد به خط شوند، افزود: زیرساخت‌های فضای مجازی مرمت شوند و وزاری آموزش و پرورش و علوم به خط شوند و از سوی دیگر باید از صنعت پشتیبانی شود و کشاورزی فعال شود تا فشار از بخش خصوصی بکاهد و به شرکت‌های دولتی بیفزایند.

وی با بیان اینکه سه درصد مالیات‌ها توسط شرکت‌های دولتی پرداخته شده اما 70 درصد منابع را در اختیار دارند ابراز داشت: در این صورت بار بر روی شرکت‌های خصوصی می‌افتد و توقع از دولت جدید آن است که فشار از بخش خصوصی بردارد و یک جابه‌جایی در حمل کار اجتماعی به وجود بیاید و این اراده در دولت جدید وجود دارد.

  بازسازی اعتماد عمومی مهم‌ترین وظیفه دولت سیزدهم است  

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم، مسئله‌ احیای اعتماد و امید مردم به‌ دولت را بسیار مهم خواندند و فرمودند که اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ دولت است.

امام جمعه بادرود افزود: راهکار این موضوع آن است که حرف و عمل مسئولان یکی باشد؛ وعده‌ای اگر به‌ مردم دادید، طبق آن وعده اگر عمل کردید، مردم به‌ شما اعتماد می‌کنند اگر شما وعده کردید و عمل نشد یا گفتید فلان کار شده مردم در واقعیت دیدند نشده اعتماد مردم سلب می‌شود و این مطلب اشاره‌ای به‌ چگونگی بازسازی اعتماد عمومی دارد.

امام جمعه بادرود بازسازی اعتماد عمومی را می‌توان مهم‌ترین وظیفه دولت سیزدهم دانست و افزود: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت دولت جدید باید مصروف تحقق این توصیه راهبردی رهبر انقلاب شود؛ اعتماد عمومی مهم‌ترین سرمایه نظام مردم‌سالاری دینی است و فرایند حفظ و ترمیم و تقویت آن وظیفه اولی و مضاعف دولت جدید است.

قاسمی در ادامه گفت:  انتظاری که از دولت داریم این است که در انتخاب مدیران استانداران، فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور افرادی انتخاب شوند که در حقیقت متعهد و متخصص باشند که ذیل مدیریت و رهبری ولایت فقیه با کار و تلاش مضاعف و جهادی کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

وی تصریح کرد: این نظام که از منظر امام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حفظ آن از اوجب واجبات است پایدار نخواهد ماند مگر با حفظ اعتماد مردم و صاحبان اصلی این انقلاب که مردم هستند و بنابراین جمهوری اسلامی این روزها بیش از پیش به مدیر کارآمد انقلابی و مومن و حزب اللهی نیاز دارد مدیری در تراز انقلاب اسلامی که دستور کار خود را خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی بهبود وضع اقتصادی و مبارزه با فساد بداند.

قاسمی به سفر سرزده ریاست جمهوری  به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در اظهاراتی گفت که بنا دارم  سفرهای استانی به دور از هرگونه تشریفات باشد و بصورت کاملا کاری انجام شود تا بتوانیم  به شکلی موثرتر وضعیت بخش‌های مختلف کشور را از نزدیک مشاهده و برای رفع مشکلات تصمیمات کارآمدتری بگیریم.

  آمریکا در پرتگاه افول قرار گرفته است  

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع اردستان با اشاره به شهادت حضرت سجاد علیه السلام اظهار داشت: این امام همام در مدت زندگیش دوران بسیار سختی را گذراند و حتی در زندان و زمانی که تحت نظر بود کار تربیتی و اخلاقی و کمک به مستمندان را عملیاتی می‌کرد و شیعه‌ای که ادعا می‌کند امامش ایشان است باید خود را مقید به این اعمال بداند.

وی افزود: دولت جدید با هیئت وزیران به خدمت رهبر انقلاب اسلامی حاضر شدند و ایشان گفتند میدان و ظرفیت خوبی است تا با شعارهای خوبی که داده شده آن را عملیاتی کنند و سخن رهبر را که فرمودند اعتماد مردمی که خدشه‌دار شده باید بازسازی کنند که باید با یک کار جهادی و کم کردن تشریفات به این مهم برسند.

امام جمعه اردستان گفت: نماد دولت و انقلاب و نظام مردم هستند که امیدواریم این اعتماد بهسازی شود که با فعالیت‌های صورت گرفته دور از دسترس نیست ما وقتی به دشمن داخلی که مشکلات است پیروز شدیم به مشکلات ظاهری هم غلبه خواهیم کرد.

دهشیری با بیان مشکلاتی که آمریکا در افغانستان ایحاد کرد بیان کرد: برای آمریکا شکستی بیش نبود و آمریکا در افول قرار گرفته است و خودشان به جان همدیگر افتادند و معامله غرب آنها هم به جایی نرسید.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: تحلیف شورای شهر انجام شد که باید بدانند مهمترین کار آن‌ها بازسازی شهر و انتخاب شهردار متخصص و کارآمد باشد و سریع دست به‌کار شوند و با گرفتن رزومه اقدام کنند و فعلا هر سه شهر اردستان بدون شهردار است و فعلا توپ در میدان شورا است پس سریع نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنید تا کارهای عقب مانده انجام شود.

انتهای پیام/801/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه کاشان اعتماد عمومی ضمن اشاره سیاست خارجی اعتماد مردم دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم

محمود علیخانی امام جمعه رامسر گفت: از نیروی انتظامی جهت ایجاد نظم و برقراری و اجرای قانون در بخش عفاف و حجاب تشکر می‌کنیم./ viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم