Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته در جریان پیروزی پرگل انگلیس مقابل مجارستان نژادپرستی به اوج خود رسید و باعث شد تا فیفا به این مسئله کاملا واکنش نشان دهد.

 شب گذشته در انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا، انگلیس موفق شد در بوداپست مقابل مجارستان به برتری پرگل 4 بر صفر دست یابد و به یک برد فوق العاده دیگر برسد. این بازی با اینکه با برد 4 بر صفر سه شیر به پایان رسید ولی بیشتر صحبت‌ها در خصوص نژادپرستی در قلب اروپا بود و باعث شد تا بسیاری نسبت به رفتار هواداران مجارستان واکنش شدید نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این دیدار، هواداران حاضر در ورزشگاه بوداپست به شدت بازیکنان رنگین پوست انگلیس را تحقیر کردند و علیه آنان شعار دادند. طبق گزارش اسکای، رحیم استرلینگ باز هم هدف هواداران قرار گرفت و پس از گلزنی، مورد هجمه نیز قرار گرفت. تماشاگران بطری‌های نوشابه خود را به سمت او پرتاب کردند و برخی نیز با بمب دودزا به استقبال بازیکنان انگلیس پس از گلزنی رفتند.

این مسئله باعث شد تا واکنش بازیکنان انگلیس، کادر فنی و فدارسیون فوتبال این کشور را به همراه داشته باشد. در ادامه اعتراض آنها یوفا و فیفا نیز به این مسئله واکنش نشان دادند.البته «جود بلینگهام» یکی از افرادی بود که به شدت مورد هجمه قرار گرفت. بازیکنی که در نیمه دوم برای گرم کردن به کنار زمین رفت و با شعارهای نژادپرستانه هواداران مجارستان روبه‌رو شد.

فیفا اعلام کرد: به شدت و با قدرت نسبت به رفتار نژادپرستانه در ورزشگاه‌ها رفتار خواهیم کردیم که این شکل شعارها و رفتارها در ورزشگاه‌ها به صفر برسد. ما در زودترین زمان ممکن تحقیقات خود را در این بازی آغاز و نسبت به آن واکنش نشان خواهیم داد.

یوفا نیز اعلام کرد که مجارستان را به شدت جریمه خواهد کرد. البته تماشاگران آنها در مسابقات یورو 2020 نیز حرکت مشابه انجام داده بودند و مورد جریمه یوفا قرار گرفتند.

هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس در خصوص این مسائل گفت: در هر سطحی چنین رفتاری غیر قابل قبول است و آدم را ناامید می کند. ما آمده ایم اینجا که فوتبال بازی کنیم. لذت ببریم و به طرفدارانمان نشان دهیم که در بازی های داخلی یا خارجی می توانیم نمایش خوبی داشته باشیم. واقعا شرم آور است که برخی طرفداران تصمیم میگیرند که چنین رفتاری از خودشان نمایش دهند. امیدوارم یوفا شدیدا با آنها برخورد کند./ فارس

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۹۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کانال تلگرامی دولت بهار، محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، به منظور شرکت در یک نشست علمی و تخصصی پیرامون « ارزش های مشترک در محیط زیست جهانی» امروز عازم بوداپست پایتخت مجارستان شد.

این سفر در پاسخ به دعوت رسمی گرگلی دلی رئیس «دانشگاه ملی لودوویکای» مجارستان انجام شده است.

این نشست علمی از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت در بوداپست برگزار می شود و طی آن، احمدی نژاد به عنوان میهمان ویژه در باره اهمیت و ضرورت مقابله با تهدیدها و آسیب های وارده به محیط زیست سخنرانی می کند.

دانشگاه ملی لودوویکای بوداپست، فعالیت آموزشی خود را به طور متمرکز در حوزه خدمات عمومی و مدیریت دولتی به انجام می رساند و ریاست آن توسط رئیس جمهور مجارستان منصوب می شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903433

دیگر خبرها

  • تصاویری جدید از محمود احمدی نژاد در خارج از کشور درحال خوش و بش کردن
  • کارل هاینتس رومنیگه: فلورنتینو پرز نه با یوفا، بلکه با لیگ برتر انگلیس مشکل دارد
  • هجوم هواداران بیرمنگام به زمین مسابقه و فوتبال بازی کردن پس از سقوط به سطح سوم فوتبال انگلیس / فیلم
  • ببینید | اسکورت سنگین محمود احمدی‌نژاد به محض ورود به بوداپست مجارستان
  • کریستال پالاس - منچستریونایتد؛ ترکیب رسمی
  • احمدی نژاد به مجارستان رفت + عکس
  • احمدی نژاد عازم مجارستان شد
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • رسمی: داور فینال جام جهانی برای بازی رئال-بایرن
  • ام‌باپه خیال هواداران PSG  را راحت کرد