Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستمی با قابلیت تبدیل میکرو به نانوذرات آلبومین برای تحویل دارویی هدفمند به‌منظور مقابله با عفونت‌های پیچیده قارچی طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، سیستمی با قابلیت تبدیل میکرو به نانوذرات آلبومین برای تحویل دارویی هدفمند به‌منظور مقابله با عفونت‌های پیچیده قارچی طراحی و ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



Cryptococcus neoformansis به‌عنوان یک قارچ بیماری‌زای معمولی انسان، یک عامل بیماری‌زای مهاجم تهدید‌کننده زندگی است که در سراسر جهان پخش می‌شود و سالانه حدود ۷۰۰۰۰۰ نفر را به کام مرگ می‌کشد. بیماری کریپتوکوکوس نه تنها یک عفونت با نارسایی چند عضو است، بلکه بقای درون سلولی و تکثیر خارج سلولی این قارچ نیز نقش مهمی در پاتوژنز عفونت C. neoformans ایفا می‌کند. برای درمان این بیماری، تجمع مناسب دارو‌ها در اندام‌ها و سلول‌های هدف مشکل است و برای درمان این عفونت‌ها به‌صورت فوری و سریع نیاز به روش‌های رهایش موثر دارو است.

در مقاله‌ای که محققان به چاپ رساندند، یک سیستم میکرو به نانو (MTN) زیست‌پاسخ‌دهنده‌ای را ارائه کردند که به‌طور موثر C. neoformans را در داخل بدن حذف می‌کند. این راهبرد براساس مطالعه جامع این گروه در زمینه بیان بیش از حد ماتریکس متالوپروتئیناز ۳ (MMP-۳) در محیط‌های ریز عفونی (IMEs) و پروتئین‌های ترشحی اسیدی و غنی از سیستئین (SPARCs) طراحی شده است.

پپتید به‌عنوان جزء اصلی این سیستم MTN به‌صورت مکانیکی توسط کوچکترین مویرگ‌های ریه‌ها جذب می‌شود. با تزریق داخل وریدی، سپس این مواد توسط MMP-۳ IME به BSANP هیدرولیز می‌شود. این ذرات به‌صورت کارامد در مغز و ریه بافت‌های هدف را پیدا می‌کنند.

محققان این پروژه یک راهبرد جدید ارائه کردند که قابل تنظیم برای اندازه‌های مختلف ذرات بوده که به میکروذرات اجازه می‌دهد تا به نانوذرات کوچک تبدیل شود. با این کار هدف‌گیری فعال و غیرفعال به‌طور موثری ترکیب می‌شود و می‌تواند به ویژه در مبارزه با عفونت‌های پیچیده قارچی استفاده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو عفونت قارچی نانوذرات عفونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است

دکتر سیدمجید غضنفری گفت: البته در سال های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

اخیرا رییس اداره کنترل بیماری‌های منتقله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بود که برای اولین بار مواردی از مالاریا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در غرب خراسان رضوی و برخی دیگر از مناطق پاک کشور، ثبت شده است که همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده‌اند و همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق جنوب شرقی داشته‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می شود.

وی افزود: این بیماری می تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶ بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک