Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@06:40:30 GMT

هزینه ۳۰ تا ۴۰ میلیونی هر بیمار کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۰۶۵۷

هزینه ۳۰ تا ۴۰ میلیونی هر بیمار کرونایی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه باید رویکرد وزارت بهداشت "پیشگیری" باشد، گفت: تلاش می‌کنیم با سیاست‌های پیشگیرانه، مشکلات درمان را کاهش داده و اصلاح فرآیند‌ها را بصورت ریشه‌ای حل کنیم.     به گزارش پول نیوز، بهرام عین‌اللهی در نشست نهایی بازدید از مراکز درمانی و واکسیناسیون آذربایجان شرقی که با حضور استاندار و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه محموله‌های قابل توجهی از واکسن‌های خریداری شده در حال ورود به کشور است، اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام، باید تعداد مراکز واکسیناسیون بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حوزه بهداشت و مبارزه با کرونا را اولویت روز کشور دانست و افزود: معتقدم پیشگیری بهتر از درمان است و باید سیستم بهداشت و درمان کشور هم با رویکرد پیشگیری فعالیت کند.

وی تقویت موضوع پزشک خانواده و نظام ارجاع را از شاخص‌های مهم رویکرد بهداشت قبل از درمان دانست و ابراز داشت: تلاش می‌کنیم با سیاست‌های پیشگیرانه، مشکلات درمان را کاهش داده و اصلاح فرآیند‌ها را بصورت ریشه‌ای حل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه، هزینه‌های درمان بیماران کرونایی را مابین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: سیاست‌های پیشگیرانه از جمله ترویج واکسیناسیون، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند مردم و کشور را از تحمیل هزینه‌های زیاد جلوگیری کند.

عین اللهی، با اشاره به اینکه افزایش بیماری‌های غیرواگیر در کشور نگران کننده است، خاطر نشان کرد: مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات فشار خون، دیابت و... باید قبل از وقوع پیشگیری کرده و به جای تعویض دریچه قلب، باید از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی جلوگیری کنیم.

وی از مصرف دو برابری دارو در کشور نسبت به متوسط مصرف جهانی ابراز نگرانی کرد و گفت: برای واکسیناسیون حتی یک ثانیه هم نباید زمان را تلف کنیم و باید بصورت ضربتی بحث واکسیناسیون را به جلو ببریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در پایان، اهمیت دوران طلایی ۶ هفته‌ای تزریق واکسن را مورد اشاره قرار داد و افزود: واکسن به مقدار لازم برای واکسیناسیون تأمین شده و باید برای ۲۴ ساعته شدن مراکز واکسیناسیون و کاهش ازدحام در این مراکز برنامه ریزی و اقدام کنیم.

منبع: مشرق

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کرونایی کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند