Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@12:02:49 GMT

۲ خواهر مسن مینابی کرونا را شکست دادند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۰۰۹۸۹

۲ خواهر مسن مینابی کرونا را شکست دادند

‌رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب هرمزگان از شکست کرونا توسط دو خواهر ۱۰۱ و ۱۱۳ ساله در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، یدالله رئیسی ماکیانی اظهار کرد: پس از مراجعه دو خواهر مسن ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله مبتلا به کرونا، این بیماران در زیر نظر متخصص بیماری‌های عفونی بستری و با تلاش‌های کادر درمان تحت مداوا قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب هرمزگان گفت: در ابتدای پذیرش این دو خواهر با توجه به کهولت سن و کاهش سطح اکسیژن خون در شرایط مناسبی نبودند،

زهرا معلمی متخصص بیماری‌های عفونی افزود: در بررسی وضعیت یکی از این خواهران پس از انجام سی تی اسکن مشخص شد که با ۴۲ درصد درگیری ریه و اکسیژن خون ۸۵ درصد، احتمال افت سطح اکسیژن همچنان وجود داشت که پس از بستری و انجام مراقبت‌های پزشکی و پرستاری و دریافت داروهای مرتبط با کرونا و داروهای تقویتی و مکمل‌های درمانی شرایط عمومی بیمار رو به بهبودی و امیدوارکننده شد.

وی ادامه داد: هر دو خواهر پس از دریافت داروهای تقویتی در کنار داروهای مؤثر کرونا شرایط بهتری پیدا کردند و بعد از گذشت یک هفته از زمان بستری حال عمومی بیماران خوب ارزیابی شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: این دو خواهر که اهل محله پاکوه بخش مرکزی میناب بودند با حال عمومی خوب و اکسیژن بالای ۹۶ درصد پس از یک هفته بستری در بخش کووید چهار روز گذشته از بیمارستان ترخیص شدند.

خواهران مینابی یکی متولد ۱۲۸۷ و دیگری متولد ۱۲۹۹ بودند.

کد خبر 519276

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شکست کرونا نجات از کرونا کرونا در میناب هرمزگان وضعیت کرونا در هرمزگان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دو خواهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۰۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی های بومی محلی در میناب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ، دبیر جشنواره گفت: در این جشنواره شش تیم در دو رشته درا و رمازا به مدت سه روز با هم رقابت می کنند.

بیشتر بخوانید؛ هنرستان‌های کاربردی با نام جوار صنایع در هرمزگان آماده بهره برداری
محمد خوش صوت افزود: بیش از 300 نوع بازی بومی محلی در شهرستان میناب وجود دارد که دو بازی درا و رمازا در فهرست معنوی کشور به نام میناب ، ثبت ملی شده است.

دیگر خبرها

  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است